Supportforum

MT09 AIS-kontroll

Jag har MT09 2020 och ser inga fält för AIS-kontroll i FTECU-programvaran. Finns det ett sätt att styra solenoiden för olika körsätt (A, STD, B)?

kommentarer

• jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

Hej, att stänga av AIS skulle avbryta kod P1400 i Diagnostic Code Manager och sedan installera blockeringsplattor på din motorcykel. Tack, Jason A.

• dragomirmnikolic@gmail.comdragomirmnikolic@gmail.com Inlägg: 6Verified User

Tack - ja, jag visste det men verkar lite tunghänt. Det är tydligt att styrenheten har kontroll över ventilen - varför inte tillgänglig i programvaran som ett alternativ att styra? Tack.

Hej, varför skulle du vilja styra den om du inte använder 5v-signalen för någon typ av extraenhet? Tack, Jason A.

• dragomirmnikolic@gmail.comdragomirmnikolic@gmail.com Inlägg: 6Verified User

Hej Jason, jag skulle vilja stänga av backfiring genom ett driftsätt (A, B, STD) när förhållandena motiverar det. Jag har sett ögonblicksbilder av andra cyklar FTECU-programvara där ute (dvs. R1) och jag kunde ha svurit att det fanns "Luftventil" eller liknande i menyn. Andra mottagare rapporterar också möjligheten att "aktivera / inaktivera" AIS på MT-09 utan att själv ta bort ventilen; Jag vet dock inte vilken programvara de använder. Uppenbarligen är detta allt för fåfänga - inget funktionellt här ;-).

Hej, Det enda jag är medveten om att göra där vi ger dig möjligheten att styra 5v-signalen som kommer från AIS-stiftet skulle vara i vår YXZ1000 Turbo-fil. Du kan skapa en AIS-driven Boost Controller men att göra det var extremt komplext och kommer inte att göras igen när som helst snart. Det är inte heller en funktion som vi vill lägga till någon av våra flashbara Sportbikes just nu. För nu är det bara möjligheten att aktivera eller inaktivera det. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.