2016 R1s licensutgåva
nicholasbrody@icloud.com
Hej, min ECU är B60-8591A-10 och jag har en anpassad Graves-fil tillämpad på min ECU. Jag köpte nyligen auto-blip och när jag försökte spola tillbaka ECU efter att ha aktiverat funktionen misslyckades det och ber mig nu om en ny licens. Jag köpte faktiskt en ny licens och fungerar inte fortfarande. Licensen är 0BD80041. Kan du hjälpa?
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
Din licens var i tillståndsförsök på grund av ett problem under din flashprocess. Jag har återställt dina licenser. Försök att blinka utan att aktivera auto-blip först för att se om det blinkar framgångsrikt.
Okej, tack, försök igen och meddela dig ASAP. Och wow tack för att du hoppade på det här direkt. Jag kanske faktiskt kan åka i morgon !!
Vad var felmeddelandet som uppstod när blixten stannade, och vid vilken tidpunkt under blixtprocessen inträffade det?
det gav mig ett "skrivförsök misslyckades" Försök igen
Vad är konstigt är att kartfilen har en låsbild i fönstret? Ingen annan fil visar det låset.
Det gav att skriftligt försök misslyckades efter att ha kommit igenom 100% skrivning och verifiera ECU-avbildningen
Det beror på att Graves-filerna är låsta så att du inte kan se eller göra ändringar i bränslekartorna.
Ok det är vettigt så det är inte felet då. Nu om jag försöker igen står det ingen registrerad ECU hittad och den frågar om den vill använda en annan licens.
Kan du lägga upp en skärmlock av "låsbilden i fönstret"?
Ja, för återställningslicensen börjar i grunden om igen. Klicka bara på ja.
OK nästa kapitel ..... Jag klickade på skriv ECU, det går till att ladda upp ECU-bild, ladda modul, kontrollera ECU .... nu frågar det mig om jag vill tilldela licens # D01AC0AA till denna ECU. Jag klickar på ja och det står att skrivförsök misslyckades i varningsrutan. I dialogrutan står det: saknar funktionsbehörighet. Observera att auto blip är inaktiverat
Du skriver Graves-filen UTAN att du aktiverar Auto-Blip först, eller hur?
Ja
Försök igen tack.
Nu börjar det inte ens skriva. Det står omedelbart att Wrote-försök misslyckades. Var god försök igen. Och statusen säger att saknad funktionsbehörighet är. Kanske borde jag AKTIVERA auto blip?
Försök att först blinka en lagerfil för din ECU. Du har ditt ECU-artikelnummer, eller hur?
Samma fel med automatisk blip aktiverad ...
Ok, jag kunde få den obegränsade R1-kartan att börja skriva. Jag meddelar dig om det är klart!
Flash en lager-ECU-fil till din ECU tack, ingen AB aktiverad först
Jag drog obegränsat av en slump. AB är avstängd. Om det inte fungerar tar jag lageret och gör det igen. Tack!
ok! den obegränsade kartan fungerade!
Låt mig veta att jag bör prova graven igen. Om det inte fungerar kanske filen är trasslig
Ok, jag har precis provat Graves-filen och det står nu File Type License Mismatch
Det frågar om jag vill använda en annan licens och nu skriver. Jag slår vad om att det misslyckas men kommer att meddela dig.
Ok min vän, något måste vara fel med graffilerna eftersom jag fick skrivförsöket misslyckades / Nablus aeacU-bild igen. Vad föreslår du att jag gör för att fixa det?
Se den översta filen som har skivikonen grå med ett låsemblem. Det såg aldrig ut förut. Det såg alltid ut som den markerade obegränsade kartan. PS Jag mailade också Graves för att se om de kunde skicka mig en ny karta.
Hej, vi pratade och hanterade detta via telefon i morse, eller hur? Tack, Jason A.
Hej Jason! Ja den här frågan pågår fortfarande men inte en FTECU-fråga. Jag expanderar om det hjälper andra. Jag kontaktade Graves direkt när de skickade en R1-karta tillbaka till 2018 eftersom det inte finns någon R1-karta där. De förklarade för mig att med alla programuppdateringar fungerar endast den ursprungliga kartan (utan automatisk blip). Jag kunde hitta den ursprungliga kartan på min back-up-enhet och det fungerade, men jag kan inte aktivera auto-blip. De ska se om de kan återskapa kartan så att jag kan använda den med AB. Jag kommer att uppdatera dig när jag hör tillbaka tack för uppföljningen!
Uppdatering - Graves skickade mig en ny karta. Kan fortfarande inte slå på AB. Jag får följande fel. Låt mig k ow dina tankar om du tycker att det här är en FTECU-sak eller något med kartan. tack!
Hej, okej, försök nu, allt ska fungera bra! Tack, Jason A.