Helpforum

Kan actieve geleerde versieringen niet flashen

frekkefrekke Berichten: 6Verified User
bewerkt August 2020 in ECU Licensing

Hallo, ik heb onlangs active tune geïnstalleerd op mijn R1 2017, het lukte me om de onbeperkte kaart te laten knipperen met actieve tune ingeschakeld en live correctiemodus uitgeschakeld, daarna nam ik de fiets voor een ritje, draaide ik hem uit met behulp van de kill-schakelaar (ontsteking staat nog aan) , opende de AFR-monitor en bewaarde de nieuwe versieringen en hier komt het probleem. Wanneer het programma vraagt of ik de nieuwe waarden wil laten knipperen, krijg ik het bericht "geen licentie gevonden" en wordt mij gevraagd of ik er een wil kopen. Hoe los ik dit op? Het is duidelijk dat ik een licentie heb omdat ik de onbeperkte kaart kan flashen zoals deze is, het is alleen wanneer ik probeer te flitsen door de AFR-monitor, het bugs. Na de mislukte flashpoging krijg ik een nieuwe tijdelijke kaart in de linkerbalk met de naam "Active tune" gevolgd door mijn licentienummer, hier kan ik de nieuwe TPS vs RPM en MAP vs RPM-waarden zien, moet ik deze brandstofwaarden kopiëren naar mijn eigen kaart en dan zoals gewoonlijk knipperen? Dat klopt niet. Moet ik mijn licentie resetten?

Comments

  • jeff_cjeff_c Berichten: 13Verified User

    Ik kwam hetzelfde probleem tegen (diff fiets echter, FZ09) terwijl ik probeerde te flitsen vanaf de AFR-monitor, ik denk dat het gewoon een soort bug is. Wat ik doe, is 'nee' zeggen om een nieuwe licentie aan te schaffen en het bestand vervolgens op te slaan. Vergelijk het met het laatste bestand dat je hebt geflitst om er zeker van te zijn dat alles hetzelfde is, behalve de bijgewerkte MAP- en TPS-tabellen. Schakel vervolgens de ontsteking uit, start FTECU opnieuw op en flits het opgeslagen bestand als een normale flits, het zou goed moeten knipperen.

Meld je aan of registreer je om te reageren.