Helpforum

Hoe / kan je dataloggen? Wat is het afstemmingsproces?

matt_ariel@comcast.netmatt_ariel@comcast.net Berichten: 6Verified User
bewerkt April 2020 in FZ / MT 07

Ik heb een MT-07 uit 2018 met FTECU geïnstalleerd. Ik stem mijn auto af, een mazdaspeed. Het proces is dat ik een aanpassing maak, dan een WOT doe en een logboek vastleg. Ik kan naar kloppen kijken, naar mijn AFR's kijken en bepalen wat ik wil aanpassen. Ik verhoog bijvoorbeeld de timing met twee graden, ik zie een lichte klop beginnen te ontstaan, dus ik draai hem 1 graad terug en zie nu geen klop. Kan dit met een fiets? hoe weet je of je de timing te ver vooruit gaat? Ik begrijp dat de activetune-kit mijn tanken aankan, maar is er een manier om aan te passen en te testen wanneer je de timing vooruitzet? Zijn professionals gewoon de timing aan het verbeteren en doen ze een WOT-test op een dyno totdat ze een HP-nummer bereiken waarvan ze denken dat het veilig is? Als iemand enig inzicht zou kunnen geven in het nemen van mijn kennis van het afstemmen van mijn hobbyist en hoe ik mijn fiets moet instellen om hetzelfde te doen. Ik wil de motortiming niet blindelings doorlopen zonder te kunnen loggen en te zien hoe de fiets reageert, als dat zelfs mogelijk is op een motorfiets.

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, je hoeft hier niet naar kloppen te kijken, je zult de timing van de ontsteking moeten aanpassen op basis van paardenkracht voor het grootste deel. Over het algemeen zou u een dyno-software gebruiken om rpm en AFR te loggen en vervolgens af te stemmen op onze software van de dyno-lezing die u krijgt. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.