Tråden gick ur stiftet
kthrift2991@gmail.com
God eftermiddag beställde jag min cykelsidatuner från Revzilla och installerade den på min FZ-07. Efter att ha satt in alla tre stiften gjorde jag ett lätt bogserbiltest på alla tre ledningarna för att säkerställa att de var låsta i kontakten. Tyvärr krympades inte den orange trådstiftet tillräckligt bra och tråden gled ut ur stiftet. Nu har jag en lös tråd och en stift fast i mitt ECU-kontakt, utan sätt att dra ut stiftet. Något att åtgärda det här problemet? När jag väl har tagit ut stiftet kommer jag troligtvis att behöva en ny stift för att sätta fast kabeln igen och sätta i den igen i kontakten.
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
Stöta?
Lås upp stiften genom att trycka på de två vita plastlåsflikarna på toppen av kontakten. Få sedan ett mycket tunt metallplock och tryck försiktigt stiftet ut bakåt tills du kan se tillräckligt med metall på baksidan av kontakten för att greppa och dra ut den med en uppsättning nåltång. Kontrollera noga att du inte har lossat några angränsande stift i processen och tryck sedan på motsatta sidor av de vita plastlåsflikarna för att låsa stiften på plats. Skicka e-post till sales@ftecu.com med din leveransadress.
Fick den sorterad och ställde in cykeln. Tack.
Hittade dessa tips användbara. Tack.