Så här byter du R1M-instrumentpanelen till standard R1-läge
kento_ftecu
- För dig som har en Yamaha R1M som vill ändra upphängningen till något annat än de elektroniska Ohlins, eller inte har andra R1M-funktioner som visas på instrumentpanelen, finns det ett sätt att byta instrumentpanel så att den fungerar som standard R1-modellen. Stäng av tändningsnyckeln.
- Tryck samtidigt på UPP-knappen (1) och MODE (2) och vrid tändningsnyckeln till ON. Fortsätt hålla UPP- och MODE-knapparna i minst 8 sekunder.
3. Du ser "ECU" visas på displayen (se nedan).
4. Tryck på UPP- eller NER-knappen för att växla "ECU" till "METER". 5. Tryck samtidigt på UPP-knappen och MODE i två sekunder eller mer. 6. Växla val för att ändra mätarens driftläge. 7. Stäng av tändningsnyckeln. När du slår på nyckeln igen visas din streck som en vanlig R1.
Taggade:
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
Är det samma steg att byta tillbaka?
Hej, jag är inte riktigt säker för tillfället men det verkar som att det skulle vara samma process. Du måste bara ändra tillbaka till det andra läget som jag antar skulle vara METER till ECU. Hälsningar
Så jag håller just nu på att bygga om en 2022 R1 och vill köpa en hastighetsmätare. Kommer hastighetsmätaren R1m att fungera med R1 om jag byter till standardläge?
De har olika artikelnummer men det skulle vara en bättre fråga för din återförsäljare.
herregud tack. Jag fick hela tiden upphängningsfel och kunde inte få det. bli av med felet måste av misstag ha ändrat det något hur nu är jag tillbaka utan fel