2012 R6 - o2 funktionshindrade kastar kod 43, 50 13S-8591A-H0 (USA)
Hej killar, har problem med att inaktivera O2-sensorn på en 2012 R6. o2 inaktiverad och frånkopplad - kastar kod 43 o2 inaktiverad och ansluten - kastar kod 43 o2 aktiverad och frånkopplad - kastar kod 43 o2 aktiverad och ansluten - Inga koder som kör diagnoskoden (09) för den tillhörande koden visar att när den kastar koden 43, ECU känner inte igen någon spänning som drivs till bränslepumpen (men multimetern på bränslepumpanslutningen läser konsekvent 12v, normal drift). Med o2-sensorn aktiverad (Ingen kod) läses diagnoskoden 09 normalt vid 12v. Hittade en tråd av någon som hade samma problem, men ingen slutsats. Behöver jag på något sätt avsluta o2-sensorkontakten? Är min ECU stekt? Förvirrad över varför, eftersom kopplingsschemat inte indikerar någon koppling (utom delad kraft från omkopplaren?) Mellan bränslepump / pumprelä och o2-sensorn.
kommentarer
Hej, det finns ett problem med dessa cyklar. Låt O2 vara inställt på ENABLE och rensa sedan felkoden i instrumentbrädan. Efter det att även köra cykeln utan O2 kommer du inte att ha problem så länge alternativet är inställt på ENABLE. Tack, Jason A.
Lysande, inte säker på varför jag inte tänkte prova det. Ingen kod, o2 drog, kör en Hellova-lotter jämnare, och verkar hålla sig utanför sluten slinga. Tack för din tid! Guppa
Hej, glad att jag kunde hjälpa! Skål! Tack, Jason A.