Helpforum

Dynojet QS werkt niet meer na flash op 2013 R1

greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

Hallo allemaal, ik heb een Yamaha R1 uit 2013 met een stand-alone dynojet quickshifter geconfigureerd voor GP Shifting. Na het knipperen van de ECU werkt de quickshifter niet meer. Het is geen mechanisch / elektrisch probleem, want ik heb letterlijk alles met succes op de baan getest, ontpit, de flits gedaan en binnen 10 minuten teruggegaan. Heeft iemand ideeën? Bedankt Jason

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Hebt u de QS-module in het flash-bestand ingeschakeld?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    Ik deed het wel.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Waarop is het sensortype ingesteld?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Probeer misschien het bestand opnieuw te flashen.

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    Ik heb het sensortype als NEE. Ik probeerde het een paar keer opnieuw te flitsen met hetzelfde resultaat.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Hoe bent u verbonden met het harnas? Heb je een van onze QS-harnassen?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    Ik heb alleen een draad die rechtstreeks naar de ECU gaat en het andere uiteinde naar de negatieve pool van de batterij. Wanneer de sensor gesloten is, aardt deze de pen op de ECU. Geen QS harnas.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Met welke pin bent u verbonden? Kun je foto's plaatsen van waar het is verbonden? Een QS-harnas zou dit een heel eind ophelderen.

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    Ik zal een foto plaatsen als ik vanavond thuiskom. Bedankt voor uw hulp hierbij.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Heeft de DJ QS ooit met de FTECU-software gewerkt? Of stopte het met werken zodra je het flitste?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    Het is ook een dynojet quickshifter en geen FT.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ja, maar heeft het ooit eerder gewerkt met onze flash en deze setup die je hebt?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    Ik heb het net voor de eerste keer in het weekend op het circuit geflitst met je harnas en software. Ik kocht de fiets op die manier en er werd iets anders mee geflitst. De QS werkte wel voor zaterdag.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Dus je hebt de fiets gekocht met het FTECU harnas en software? En het was al geflitst met een van onze bestanden?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    Ik kocht de fiets met een geflitste ECU en de dynojet quickshift was al geïnstalleerd en werkt. Ik heb onlangs je FTECU-harnas en software gekocht en de fiets voor de 1e keer geflitst met een nieuwe afbeelding in het weekend. Toen stopte de quickshift met werken. Ik denk niet dat het oorspronkelijk was geflitst met een van je bestanden omdat ik de ECU niet kon lezen. Ik heb daarover op dit forum gepost en kreeg te horen dat als de software het niet kon lezen, dit kwam omdat het werd geflitst met een ander stuk software. Ik keek gewoon naar de fiets. Het blijkt dat mijn quickshifter is aangesloten op pin 27 van mijn ecu (dezelfde pin als uw oranje draad voor het harnas). Ik belde FT toen ik het installeerde en ze zeiden om de draden aan elkaar te splitsen en in pen 27 te steken. Ik deed dat en ik kon de QS gebruiken en de fiets programmeren. Ik heb deze keer foto's bijgevoegd.


  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    De reden waarom uw QS niet werkt, is omdat u deze had ingesteld met een Dynojet-pc, of dat is tenminste de indruk die de persoon met wie u hier sprak, dacht toen u beschreef wat u had en nodig had. Onze software gebruikt verschillende pinnen omdat deze op ECU is gebaseerd, dus u hebt het juiste QS-harnas nodig om met onze software te werken. Heb je connectoren op je DJ QS-bedrading of zijn deze afgekapt?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    Ze zijn afgesneden. Het is letterlijk 2 draden. De ene gaat naar pin 27, de andere naar de grond.

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    Ik heb een bazzaz-brandstofmodule en geen pc als dat enig verschil maakt.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Heeft u ervaring met het strippen van dunne draaddraad en het krimpen van zeer kleine pinnen? We kunnen u een ouder QS-harnas sturen met de enkele connector, maar u moet de pinnen installeren om de connector aan de sensorzijde te passen.

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    Ja dat kan ik zeker doen. Of je kunt me gewoon vertellen welke pin ik moet gebruiken als pin # 27 het niet meer is.

Meld je aan of registreer je om te reageren.