Obegränsad vs lager ECU-blixt (Power Commander installerad)
Jag har en 19 R1 som jag just installerade AR Exhaust and Power Commander. Lite visste jag att när jag installerade de två skulle det finnas ett fel som orsakade att jag skulle låsas ur mina inställningar och döda min botten. Jag installerade avgasen och laddade upp rätt karta på PCV. Startade den gick bra i cirka 5-10 minuter och kastade sedan ett fel (sannolikt något att göra med att avgasservern har tagits bort. Jag har fått Graves Exup eliminator installerat i några veckor utan problem). Jag har beställt en kodläsare och adapter för att bekräfta det faktiska felet. Efter massor av stress och sökning på internet och cirkeln av ryttare efter svar kom jag till slutsatsen att det måste blinkas. Min fråga är vilken karta jag ska ladda upp. Jag har fortfarande installerat kraftkommandot. Obegränsat låter bra, men jag är inte säker på om det gör ändringar på bränslekartan. ECU och PCV båda oberoende justerar Air / Fuel låter som en dålig tid. Vad skulle det bästa sättet vara för min 19 med AR Exhaust (Flash och PCV, Ta bort PCV och bara flash, Obegränsad Flash + PCV, Stock Flash + PCV). Gör den obegränsade kartan ändringar i bränslekartan eller eliminerar den helt enkelt fel, hastighetsbegränsare osv? Kan jag blinka obegränsat och fortsätta att använda min PCV som är mappad med min nuvarande avgassystem? Jag har bänken flash-kit på väg, så jag måste få det här så fort som möjligt. Jag uppskattar hjälp med detta.
kommentarer
Du kan importera din PCV-karta till PCV-importfunktionen i antingen R1-lager eller obegränsade filer och ha tillgång till en mängd tidigare otillgängliga funktioner. Men för att säga sanningen är alla PCV-kartor i bästa fall ett bandhjälpmedel, eftersom PCV bara kan komma åt TPS och RPM-kartor. PCV har inte åtkomst till MAP (grenröret atmosfärstryck) x RPM-kartor i en ECU som är den verkliga inställningsfunktionen. Det finns ingen mening att köra de två eftersom din ECU kan köra PCV-kartan. ECU kommer att göra några mindre ändringar i kartläggningen precis som en PCV skulle göra, men det bör noteras att alla system med lager O2-sensorn endast kommer att göra ändringar i smala gasöppningar och lägre varvtal. När den har gått förbi den punkten återgår bränslet till att ställa in parametrar eftersom smalbandssensorn bara kan berätta för ECU att blandningen är rik eller mager - den kan inte säga det med hur mycket.