Supportforum

R7 BEB-8591A-50 EU Skrivförsök misslyckades

monirothvutha@bodiankh.commonirothvutha@bodiankh.com Inlägg: 21Verified User

Jag startar den här nya diskussionen för att hjälpa de som försöker flasha R7:an med den här specifika EU-kartan (BEB-8591A-50). Jag försöker först flasha styrenheten med den obegränsade kartan, den kommer att försöka binda licensen först, sedan kommer det att misslyckas och meddelandet säger "Skrivförsök misslyckades. Försök igen." Försökte igen utan resultat, jag startade om datorn, kontrollerade USB-drivrutinen, återställde Windows, uppdaterade Windows, testade gränssnittet på arbetsstationen, testade 6-pinskabeln. Testade strömförsörjningen till arbetsstationen, bytte från en säkring direkt till ett vägguttag, bytte internetleverantör, bytte platsinställning (åte till en väns hus med en annan internetleverantör). FORTFARANDE INGENTING. Efter att ha pratat fram och tillbaka med supporten, vilket jag tackar för att de försökte hjälpa till, har de gett mig vissa instruktioner som inte fungerade. (Extremt frustrerad vid det här laget eftersom det är dags för FTECU när jag vaknar, jag bor i Asien.) Det jag tillgrep var att flasha stockbilden av -50 EU-kartan och det lät mig binda licensen och skriva styrenheten framgångsrikt. Sedan kopierar jag TPS vs RPM-mappningen, IGN-mappningarna och andra parametrar till originalkartan och sparar den som en tuningfil. Det fungerar utmärkt. Efter 4-5 skrivningar försöker jag skriva styrenheten med den obegränsade mappen -50 för att testa om det fungerar efter ett par skrivningar med FTECU-kodning. Detta resulterade återigen i ett skrivförsöksmisslyckande "Försök igen". Så det betyder att den obegränsade mappen för -50-styrenheten är defekt.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.