Supportforum

Startkontrollhjälp

Bikermike2024@gmail.comBikermike2024@gmail.com Inlägg: 4Verified User

Jag har en 2018 gsxr1000 Jag flashade bild 32920-17K40 (cal) obegränsad efter att ha provat de flesta av de obegränsade bilderna ftecu har. De andra filerna jag flashade resulterade i att cykeln inte startar eller att startkontrollen inte aktiveras. Min fabriks ecu del# är 17k82 (us). Jag förstår att alla europeiska p# inte kommer att fungera på grund av startspärr men de amerikanska versionerna fungerar inte heller. Allt jag har gjort med cykeln är borttagna avgasfjärilar cat delete och performance air cleaner. Här är en lista över problem som jag har #1 motorlampa lyser med c44 och c70 koder #2 kan inte justera mitt l/c startvarv. Jag ändrar den till 8 000 den blinkar fortfarande vid 10 000 #3 start förblir aktiv till 3:e växel #4 rampen upp är inte alls kul även om traction control är avstängd fungerar den som om den är på genom 3:e hoppning hårt från 10000rpm till 14.500rpm när jag går till 4:e det är tillbaka till normal drift #5 vid vilket varv som helst när jag rapa gasen och växla växeln och tillbaka till normal gas blir det så att jag får följande sekvens. På gas/av gas/växling (ingen koppling)/på gas/blip/bakåt normal växling utan rapande gas har samma resultat #6 när jag saktar ner och går från 0% gasreglage till 1-2-3% gas så börjar det gurgla eller stamma bättre ord för att beskriva det. Om jag rullar på gasreglaget 5-10-15-50-100% går det utmärkt. Jag har försökt fylla på bränsle och ta bort bränsle där den räckvidden finns på bränslekartor men får bara antingen snabb gaspådrag och mager eller trög och rik. Mina inställningar är: Startspärr. inaktivera obegränsad mappning. Aktivera R-funktioner. Aktivera Temps. 195-205 Dämpare. Aktivera Avgasfjäril. Inaktivera Pare-ventil. Inaktivera Evap. Inaktivera nyckel. Aktivera O2. Inaktivera varvtalsgränser hårt. 14 250 Desel bränsle sänkt. Inaktivera Jag ska ladda upp bilder och videor någon snälla hjälp jag har bytt pluggar shimmer cams kompressionskontroll bytt insprutare ched iat sensor rengjort gasreglage fjärilar kontrollerat bränsleuttag bytt bränslekontrollerad pump och fortfarande densamma. Nästa steg full täckning lite katalysator och marshmallowstek lol

Logga in eller registrera dig för att kommentera.