Helpforum

ECU registreert niet

sherwinroys@gmail.comsherwinroys@gmail.com Berichten: 5Verified User

Hoi. Ik heb net een nieuw FTECU-harnas aan de fiets geïnstalleerd op mijn MT 07 2018. Ik heb die FTECU-flitsmelodesuite gedownload. Ik registreer dan het harnas en het lijkt geen probleem te hebben, maar wanneer ik klik op active tune dit bericht prompt: "Actieve Tune ECU niet gedetecteerd. Gelieve reflash uw ECU." Wanneer ik probeer mijn ECU te laten lezen staat er: "Kan geen verbinding maken met ECU, dit type ECU is niet leesbaar." Houd er rekening mee dat leespogingen mislukken met dit ECU-type tenzij deze ECU al is geflitst met uw account ". Ik controleerde alle verbindingen inclusief de ringdraad en het ziet er allemaal goed uit. Op een gegeven moment vroeg het me naar een vergunning en vroeg me om een nieuwe te kopen, ik begrijp gewoon niet welke stap ik heb gemist. Ik wil gewoon proberen om de standaard snorkel te verwijderen en deze keer de motor te laten afremmen. In de toekomst zal ik de stock-uitlaat vervangen. Adviseer, alstublieft. Bedankt.

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User
    bewerkt July 2019

    U kunt nog niets lezen (klikken) omdat u nog geen bestand in de ECU hebt geflitst. Met de Yamaha ECU's moet je eerst (flash) in de ECU schrijven voordat je iets kunt doen. U moet het juiste bestand kiezen (voorraad of onbeperkt, maar zorg ervoor dat het bestandsnummer overeenkomt met het onderdeelnummer van uw ECU) en flits dat eerst in uw ECU. Je bericht is een beetje verwarrend. U zei dat u uw harnas heeft geregistreerd, maar dan zegt u dat u "op actief afstemmen" klikt; uw volgende stap na het registreren van uw harnas is het aansluiten van de ECU, waarbij de software dan zal zien dat de ECU nog niet is geschreven, dus zal het u vragen of u met het harnas wilt trouwen met die ECU en een licentie voor die ECU wilt maken . Vervolgens wordt u gevraagd een bestand te selecteren dat in de ECU knippert (zorg er nogmaals voor dat u een bestand selecteert dat overeenkomt met het onderdeelnummer op uw ECU, anders maakt u een grote schrijffout in de ECU). Pas nadat u een bestand in de ECU hebt laten knipperen, kunt u alles bekijken.

  • sherwinroys@gmail.comsherwinroys@gmail.com Berichten: 5Verified User

    Bedankt voor je reactie. Ik heb het al verbonden. Ja, ik registreer mijn harnas, ik weet alleen niet zeker wat er is gebeurd, want wanneer ik naar het dashboard van mijn account ga, wordt het licentienummer weergegeven, maar er staat een bestandsfout. Dus opende ik de tuning suite opnieuw en probeerde ik in de ECU te schrijven om het juiste onderdeelnummer te controleren om te zien of het iets zou doen, maar het gaf me de vraag om me opnieuw te registreren of zoiets maar ik heb het nog niet gedaan sinds ik bang ben zal mijn licentie verliezen (ik weet niet zeker of het wel zal gebeuren) en moet een andere licentie kopen. Ik blijf bladeren door het apparaatmenu in de suite en toen klikte ik op Actief afstemmen; Lees ECU en ontving die waarschuwingsberichten. Uiteindelijk besloot ik om het harnas gewoon opnieuw te registreren en met de ECU te trouwen. Nadat ik dat gedaan heb, lost het de verbinding / communicatie van de ECU op. En nu werkte het prima. Ik denk dat het een kwestie van registreren is, er is een storing of een fout in dat proces. Heel erg bedankt.

  • jwood42909@yahoo.comjwood42909@yahoo.com Berichten: 1Verified User

    Hoe heb je het harnas "opnieuw geregistreerd"? Ik heb er hetzelfde probleem mee en zeg dat het niet lukt om verbinding te maken.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ik denk dat hij bedoelde dat hij het harnas opnieuw installeerde als onderdeel van het ECU-verbinding / flitsproces. Zodra u een harnas voor een account registreert, is het permanent. Sluit de software, controleer uw taakbeheer om ervoor te zorgen dat niets ervan op de achtergrond wordt uitgevoerd en start vervolgens uw computer opnieuw op en probeer het opnieuw.

Meld je aan of registreer je om te reageren.