Supportforum

XSR700 Bike Side ECU-anslutningsproblem och kan inte hämta instruktioner

robertrynd@gmail.comrobertrynd@gmail.com Inlägg: 18Verified User

Cykelsidan sele installation - Harness 9 för 2018 XSR700 Jag hittade vad jag tycker är pinouts från Jakethegardensnakes video (FZ07). Installerad sele. Jag verifierade marken är bra - en bult som är direkt på chassit och buzzes ut bra när man kontrollerar med retur av en svängsignal mark. Det går upp till var det blinkar ECU. Det står i förbindelse. Sedan efter några sekunder ändras till anslutning ... förlorar anslutningen. Loggarna lagras på servern. Den enda gången det gjorde något annorlunda är när jorden avbröts. men misslyckades fortfarande. Jag försökte 3 olika chassijordslokaler samt en direktlinje rakt mot batteriets negativa. Jag avinstallerade och installerade programvaran idag vid 2:30 östtid och försökte igen, samma problem. Pinouts används är 6,13,22. Skulle vara trevligt om jag kunde ladda ner instruktionerna. Några tankar? Är selan felaktigt sladdad? Tack, Rob

kommentarer

• kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

Vänligen starta om programvaran och starta sedan om datorn. Jag kommer att maila dig installationsanvisningarna för sele. Tack, Kento

• robertrynd@gmail.comrobertrynd@gmail.com Inlägg: 18Verified User

Hej Kento, Instruktioner mottagna, tack! Allt är anslutet korrekt men det fungerar fortfarande inte. Jag kontrollerade att alla stiften är helt insatta och selen är låst i läge. Det går upp till skrivprompten och säger att den är ansluten, säger då att ansluta ... och misslyckades då. Jag tog bort programmet helt igen. startas om. Installerad. startas om. Fortfarande misslyckades. På den andra sidan av selen är det svart (A), Rött (F), Orange (E), Gul (D). Några andra idéer? Tack, Rob

• kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

Du kan få ett spänningsproblem under skrivprocessen. Hur är ditt batteri?

Det är bra. Cykeln är mindre än ett år gammal.

Avslutade att den gula tråden inte fanns fullständigt sittplatser i sele. Jag använde en pinne för att trycka den på plats. Hur som helst, det är anslutet och blinkat. Tack för stödet!

Logga in eller registrera dig för att kommentera.