Supportforum

2017 R1M Flera licenser på en ECU

davidsantillanes@rocketmail.comdavidsantillanes@rocketmail.com Inlägg: 2Verified User
redigerad June 2023 i R1

Det var ett tag sedan jag flashade ECU BX4-8591A-10 med licens# 6C86F257 . Jag använder BNKT18 SN: 040819JR025. Före detta försök hade jag blinkat med samma ECU två gånger. 1:a var för exup radering, spärra av plattan, gravar katt radering med gravar fil BX4-8591A-10-(US). Inga problem alls. Cykeln gick utmärkt, inga problem med kontrollfunktioner, ingen kontrollampa. 2:a var för att lägga till Auto Blip-funktionen. Använde samma fil ändrade ingenting bara aktivera funktionen. Inga problem alls. Cykeln gick utmärkt, inga problem med kontrollfunktioner, ingen kontrollampa. Auto blipper gick utmärkt. Jag köpte nyligen ABS Delete-kit (YAM_ABS_DEL_1) och Yamaha ActiveTune AFR självjusterande ECU-kit med sluten slinga (FT_YAM_LCAT). Jag försökte flasha ECU och kände inte igen ECU:n eller licensen och fick mig att köpa en andra licens. Det debiterade mig för två nya licenser som jag inte behöver. Licensnummer 9719AD36, 5D2BB019. Efter att ha försökt flasha exkluderade den autoblipperfunktionen eftersom den var kopplad till licensnummer 6C86F257. Så nu är den aktiva låtfunktionen kopplad till L# 5D2BB019. En gång kopplad till cykeln. Den startade men kontrollerna för dash/menyalternativ fungerar inte. Kontrollera även motorlampan tänd. Försökte blinka igen och det började gå tillbaka till en annan licens, vilket inte tillät att funktionen för automatisk tuning laddades. Försökte flera filer och flasha om samt återgå till lager men ingenting har rensat motorkoden eller tillåtit kontrollerna att fungera. Kan någon hjälpa till med att få alla funktioner på en licens och hjälpa till med förlust av kontrollfunktioner. All hjälp skulle vara mycket uppskattad.

kommentarer

Logga in eller registrera dig för att kommentera.