Supportforum

Cykelselar fungerar inte

Hej alla, jag har en 2021 mt07 eu ecu-nummer BAT-8592A-10 Jag hade den här selen ett bra tag nu men det fungerade aldrig, jag har redan gjort felsökningen 5 gånger, allt kollar upp så är alla kablarna i rätt läge men när jag hoppar gula och röda ledningar när jag sätter på tändningen låter bränslepumpen ett tickande ljud ett par sekunder och på das står det ERR, sedan sätter jag på datorn och när jag försöker blinka det misslyckas kan det vara så att min dator inte är det tillräckligt kraftfull eller att jag är på mobil hotspot? Kabinerna är alla låsta och fullt sittande men cykeln gör fortfarande det tickande ljudet tack på förhand för din hjälp

kommentarer

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User
    redigerad February 12

    Hej Detta händer med Yamaha 700 en del. Du behöver tillgång till ECU. Jag vill att du startar programvaran och väljer kartfilen du vill flasha. Se till att inställningarna är inställda på vad du behöver med i kartan. Anslut USB-enheten till cykelselen och till datorn. Koppla ur ECU:n från cykelselen och slå på cykelns tändning. Välj skriv ECU under enhet. Anslut inte ECU:n förrän den andra nyckeln visas. När du väljer skriv ECU kommer den att ladda en del och uppmanar en nyckel på, återigen koppla inte in ECU:n ännu. Den kommer att tilldela en licens och ber dig sedan att koppla ur 6-stiftet, sedan stänga av och sedan ansluta 6-stiftet. Efter det kommer den att uppmana dig att slå på igen, det är då du kopplar in ECU:n och trycker på ok. Det borde börja skrivas vid det här laget. Mikrofon

Denna diskussion har avslutats.