ActiveTune voor 2017 FZ10 (VS) 10 vs 11 kaart
Ik had in een andere thread voor actief deuntje geschreven dat ik het gevreesde wachten op lambda-hardwareprobleem kreeg. Ik heb 2 motorfietsen, dus ik kon wat testen doen en misschien het probleem achterhalen. Mijn 15 R1m heeft een werkende actieve tune-kit en heb er nooit problemen mee gehad. Mijn 17 FZ10 Ik kreeg steeds het wachten op een lambda-hardwareprobleem. Mijn ECU voor mijn FZ zegt dat het het B67-8591A-11-model is. Ik heb op elke denkbare manier geprobeerd om een kaart te gebruiken voor de -11 ecu en de actieve melodie zou nooit werken. Gewoon uit nieuwsgierigheid heb ik er een -10 gravenkaart naar gedownload en het begon meteen te werken. Mijn fiets rijdt en rijdt probleemloos met de kaart -10 erin. Is er een reden waarom ik de -10 kaart niet in een -11 ECU zou laten zitten? Blijkbaar moeten er tussen deze heel kleine veranderingen zijn geweest, want het maakt mijn fiets niet uit welke hij rijdt. 2017 FZ10 - B67-8591A-10 (VS) 2017 FZ10 - B67-8591A-11 (VS)
Comments
Er zijn kleine wijzigingen wanneer de laatste van het onderdeelnummer anders is. Met de meeste Yamaha ECU's, zolang de Prefix (B67) hetzelfde is, kunnen ze prima werken. Als het werkt en er is geen controlelampje, dan zit je goed.