ActiveTune för 2017 FZ10 (US) 10 vs 11 karta
 matt.florea@gmail.com            

matt.florea@gmail.com            

Jag hade skrivit i en annan tråd för aktiv melodi att jag fick det fruktade väntandet på lambda-hårdvaruproblemet. Jag har 2 motorcyklar så jag kunde testa och ta reda på problemet kanske. Min 15 R1m har ett fungerande aktivt tune-kit och har aldrig haft några problem med det. Min 17 FZ10 Jag fick hela tiden väntan på lambda-hårdvaruproblem. Min ECU för min FZ säger att det är modellen B67-8591A-11. Jag försökte alla tänkbara sätt att använda en karta för -11 ecu och den aktiva låten skulle aldrig fungera. Bara av nyfikenhet laddade jag ner en karta med -10 gravar till den och den började fungera direkt. Min cykel går och cyklar utan problem med -10-kartan i den. Finns det någon anledning till att jag inte ska lämna -10-kartan i en -11 ECU? Tydligen måste det ha skett mycket små förändringar mellan dessa då min cykel inte bryr sig om vilken den kör. 2017 FZ10 - B67-8591A-10(US) 2017 FZ10 - B67-8591A-11(US)

svenska
svenska engelsk
engelsk arabiska
arabiska kinesisk
kinesisk holländska
holländska finsk
finsk franska
franska tysk
tysk hebreiska
hebreiska hindi
hindi italienska
italienska japansk
japansk korean
korean putsa
putsa portugisiska
portugisiska ryska
ryska spansk
spansk
kommentarer
Det finns mindre ändringar när den sista till i artikelnumret är annorlunda. Med de flesta Yamaha ECU:er så länge prefixet (B67) är detsamma kan de fungera bra. Om det fungerar och det inte finns någon kontrollampa för motorn är du bra.