Supportforum

MT10 Tuning, grundläggande frågor

Hej, Letar bara efter information om några inställningar i FTECU-sviten. Jag flashade MT utan problem, allt gick supersmidigt och var faktiskt ganska kul. Men jag har ett par inställningar som jag är förvirrad över. Först är "stock 02-ingången", antingen inaktivera eller aktivera, skulle detta tillåta cykeln att återgå till sluten slinga? Jag trodde att alla låtar som erbjuds är endast för open loop... Även inställningen "Decel fuel cut" (Decel fuel cut). Min uppfattning skulle vara att inaktivera att slå på bränslet för deacceleration för mjukare övergångar? Slutligen märkte jag i ETV-baskartor att vissa av kartorna fortfarande inte styr 100%-gasreglaget när 100% beordras... Baskarta 0 pwr-läge 1, är 100% hela vägen ner. Men baskarta 13 pwr läge 1 börjar gå tillbaka under 70% efter 10000 rpm. Jag kan se ändringar gjordes i baskartorna för varje effektläge. Jag kan se att power mode 3 är mycket långsammare över alla baskartor jämfört med pwr mode 1. Men jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara mindre än 100 procent gas någonstans när detta är en obegränsad låt... -Eric R.

kommentarer

• mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

Hej Eric Det är en obegränsad karta men läge 3 är för våta eller låga dragkrafter. ECU:n kommer att upprätthålla ett litet fönster för justering med de vanliga O2-sensorerna aktiverade. Decel-skärningen tillåter viss bränsle vid inbromsning för att minska motorbrott när den är inaktiverad.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.