Helpforum

Per cilinder brandstofkaarten of gemiddelde alles. TPS versus RPM @ WOT

joel@middlefingerspeedshop.comjoel@middlefingerspeedshop.com Berichten: 6Verified User

Passen tuners per cilinder aan op brandstofkaarten of doen ze het gemiddelde over de 4? Er lijkt veel verschil te zijn in het tanken van de binnen- en buitencilinder.

Ik denk dat een % over alle 4 cilinders met het benodigde toerental het dichtst in de buurt komt, zodat het onderscheid in alle 4 cilinders hetzelfde blijft zonder 4 EGT-sensoren in de kop te installeren. Gedachten?

Comments

  • chrisgardellchrisgardell Berichten: 48Staff User

    Ik hangt af van hoeveel tijd je wilt investeren in je deuntje. Je kunt absoluut een winst van misschien een procent of twee behalen door de cilinderspecifieke dingen precies goed te krijgen, maar het kost nogal wat tijd om te doen en veel tuningwinkels kunnen dat soort tijd niet aan de dyno besteden en toch geld verdienen. mijn benadering zou zijn om dezelfde kaart in alle cilinders te gebruiken als je een sterk gemodificeerde motor hebt, en als deze eenmaal dichtbij genoeg is om zonder misfire te lopen, zou je Activetune en een kop met een stop in elke onderbuis kunnen gebruiken om de cilinderoffsets te krijgen Rechtsaf. Activetune ondersteunt het afstemmen van elke enkele cilinder precies om deze reden.

Meld je aan of registreer je om te reageren.