Kuinka sammuttaa Check Engine -valo?
Hei, minulla on vuoden 2016 Yamaha XSR900, jossa on pyörän sivuvilkkusarja ja moottorin tarkistusvalo on palanut, mutta pyörä toimii hyvin. Olen yrittänyt liittää OBD2-lukijan sovitinkaapelin kautta 4-nastaiseen Yamaha-diagnostiikkapistokkeeseen. OBD2-lukija käynnistyy, mutta ei pysty määrittämään, kuinka kommunikoida ECU:n kanssa, ja yrittää jatkuvasti eri protokollia. Kokeilin tätä sekä Innova 5210 -skannerilla että OBDLink MX+ Bluetooth -sovittimella. Molemmat kytkeytyvät päälle, mutta eivät pysty kommunikoimaan ECU:n kanssa ja jatkavat pyöräilyä eri protokollien läpi. Aluksi ajattelin, että ehkä minulla on viallinen kaapeli, mutta kokeilin skanneria ja Yamahan 4-nastaista OBD2-sovitinkaapelia toisessa täysin varastossa olevassa 2016 Yamaha XSR900:ssa, eikä kummallakaan skannerilla ole ongelmia kommunikoida ECU:n kanssa. Pitäisikö alkuperäisen 4-nastaisen Yamahan diagnostiikkapistokkeen toimia? Pitääkö minun kytkeä 6-nastaiseen (vain 4 kytkettyä) FTECU-liittimeen jotenkin sen sijaan? Auttakaa ja neuvokaa kuinka korjata!
Kommentit
Hei, Skannerityökalusi pitäisi edelleen toimia, voit yrittää päivittää ECU:n ja muodostaa yhteyden uudelleen. Mutta se ei ole välttämätöntä, koska voit tehdä diagnoosin pyörän sivuvaljaiden kautta. Käytä ohjelmiston Diagnostiikka-ominaisuutta muodostaaksesi yhteyden pyörään ja katsoaksesi, mikä saattaa heittää koodia. Kiitos, Jason A.