2015 Yamaha FZ07 Inget svar från ECU
Mitt ursprungliga inlägg är borta, så jag skriver igen. Letar efter förslag på hur man säkerställer att ledningarna är ordentligt insatta i selen och anslutna på rätt sätt. Jag har redan satt tillbaka den orange tråden ungefär 6 gånger nu, och den känns fortfarande inte igen. Jag är orolig för att ta bort den och sätta in den för många gånger. Under "Hjälp - Testgränssnitt" får jag "2" med nyckeln av och "6" med nyckeln på. Jag ska bifoga några bilder så att du kan se justeringen av den orange tråden och se att den är helt insatt i selen. men blir fortfarande inte igenkänd. Första bilden är orange tråd precis innan den sätts in, vilket visar att skåran är vänd framåt.
Den andra bilden är orange tråd helt införd.
Skrivenhetsstatus: Kontrollerar ECU.... Anslut ECU-kabelkabel eller nyckel PÅ Status: Begär EDU-ID... Ingen registrerad EDU hittades Vill du tilldela licens xxxxx till denna ECU? Status: Förbereder skrivdata... Koppla bort ECU-kabelstammen från nyckel Av Anslut ECU-kabelstammen eller nyckel PÅ Status: Initierar ECU-status: Inget svar Skrivförsök misslyckades. Försök igen Hjälp - Testa gränssnittet. Ignorera färgprickarna; titta bara på siffran i "()" Med nyckeln avstängd ska siffran sluta på "0" Med tangenten på ska siffran sluta med "6"