Supportforum

FT-programvaran ansluter inte till servern

colinbell311@gmail.comcolinbell311@gmail.com Inlägg: 4Verified User

Jag köpte nyligen ett FT-kit på cykelsidan för min 2009 R1. Jag har problem med att ansluta till servern för att ladda ner ECU-bildfiler. Efter flera försök lyckades jag ladda ner filen Unrestricted CAN och flashade in i ECU:n. Jag försöker nu ladda ner en användarfil så att jag kan kopiera lite mappning, men gränssnittet kommer inte att ansluta till servern för det mesta. Då och då kommer den att ta tag i mapparna, men när jag väljer filen jag vill ladda ner hänger den på vid laddnings-/förloppsfältet. Jag har försökt avinstallera och installera om kostymen flera gånger från både min stationära och bärbara dator utan glädje. Några idéer? Tack,

kommentarer

• jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

Hej! Det är inga problem att ladda ner filer här så det verkar inte vara något programvaruproblem. Var försiktig när du använder tredjepartsbilder om det är det du syftar på. Se till att du har en stabil och stabil internetanslutning när du använder programvaran. Du bör försöka se till att alla typer av antivirusprogram eller brandväggsskydd också är avstängda. Tack, Jason A.

• colinbell311@gmail.comcolinbell311@gmail.com Inlägg: 4Verified User

Hej Jason, tack för det snabba svaret. Jag syftar på bilderna från tredje part - tack för upplysningarna. Jag vill bara kopiera några inställningar för gasreglage för att mjuka upp den nedre änden av rullen på. Jag kommer inte att leka med tankning eller tändningstid. Mitt ursprungliga problem var en dålig blixt av någon som tillhandahöll en flashtjänst. Cykeln kör A1 nu. Tyvärr löste inte problemet att stänga av mitt antivirus och brandvägg. Jag ska försöka idag från ett annat wifi-nätverk och se vad som händer. Tack. Colin

• jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

Colin, låt mig veta om du fortfarande har problem efter att ha försökt igen. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.