Supportforum

hej jag är ny i samhället

2

kommentarer

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    ledsen. nu har jag det här problemet !!

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    skulle du kunna hjälpa mig!!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du kan inte läsa den här ECU-enheten förrän den har blivit blinkad med vår programvara. Du borde dock kunna skriva ECU, blinkar du bänk eller cykelsidan blinkar ECU? Tack, Jason A.

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    Jag försöker med en annan cdi och är samma problem. snälla hjälp mig!! vad kan jag göra?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Använder du cykelsidan eller bänken sele?

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    bänk arnes

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    Jag båda detta.


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Skaffa en kontinuitetstestare och kontrollera alla ledningar i din sele. Det finns ett hårdvaruproblem som förhindrar kommunikation med ECU.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, se också till att du följer programvarufrågorna korrekt. Börja med allt anslutet men ingen strömförsörjning ansluten till din bänksele. Följ sedan anvisningarna för att slå på och stänga av genom att koppla in och koppla ur nätaggregatet från bänken. Tack, Jason A.

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    alla redo gör det !! allt är okej

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Så du kunde flasha en fil till ECU? Eller säger du att du har kontrollerat alla ledningar med en kontinuitetstestare? Om du fortfarande sitter fast finns det ett problem med din hårdvara någonstans, eftersom programvaran inte kan kommunicera med ECU.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, snälla gör ett gränssnitttest och meddela mig vilka resultat du har. I Tuning Suite välj hjälpfliken och testa gränssnittet. Välj Testingångar och jag vill bara att numret inom parentes inte ska färga prickar. Ge mig numret med allt anslutet men ingen ström till bänken sele. Sedan är numret med allt anslutet plus kraft till bänken sele. Se till att styrenheten är ansluten till din bänksele under detta test. Tack, Jason A.

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    Jag gör det steg för steg men ingenting

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ingenting är inte det exakta antalet jag letar efter. Klicka på fliken Hjälp och klicka sedan på Testgränssnitt. Du kommer då att se ett popup-fönster. Du bör se ett nummer 0-40. Vänligen berätta för mig dessa nummer så att jag kan ytterligare hjälpa dig att felsöka ditt problem. Tack, Jason A.

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    37 och 7 endast

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, när du gör det här testet vill du att din USB-kabel ska vara ansluten till datorn, sedan i den andra änden vill du att din bänksele ska vara ansluten, sedan ansluter din ECU till din bänksele. Du vill att strömförsörjningen ska vara ansluten till ett vägguttag, inte en strömremsa eller överspänningsskydd. Vänligen ge mig ditt antal resultat utan ström till ECU och sedan till ström till ECU via din strömförsörjning. Låt mig veta vilka nummer som återspeglar vilket test. Tack, Jason A.

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    jag vet om det betyder något !! på bilden sade 6 stift bänk harnes och den har bara 5 stift.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Det spelar roll. Du måste läsa och följa våra instruktioner eller förfrågningar noggrant om du vill låta oss hjälpa dig att felsöka dina blinkande problem. Vad menar du "det har bara 5 stift"?

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    det första talet utan ström till ecu är 37 och kopplat till ecu är 37 och 7

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    och ansluten allt mindre strömmen till ett vägguttag är 30

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    Vad menar du "det har bara 5 stift"? ja i programmet nedanför licensen eller kartan över zx6r finns det en text och det sade Bench Harness 6-Pin Type 12, men min harnes har bara 5 stift eller 5 kabel. Jag försöker skicka bilder, men den här chatten tillåter det inte

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    Jag försöker skicka dig bilder men jag kan inte

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    "6-stifts" -referensen gäller anslutningen till USB Data Link-kabeln, inte antalet ledningar som kommer ut ur selen.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    De 7 indikerar att du har problem med din röda tråd. Kontrollera att kabeln är kontinuitet med en multitester.

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    De 7 indikerar att du har problem med din röda tråd. Kontrollera att kabeln är kontinuitet med en multitester. Okej, den röda ledningen är nätkabeln, eller hur?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Inte exakt. Det bär spänning, men det gör de andra också. Kontrollera det noggrant.

  • jluisleonlopez@hotmail.comjluisleonlopez@hotmail.com Inlägg: 48Verified User

    hej Kent, jag kontrollerar alla ledningar och är okej men jag kan se sele att koppla till usb vid varvstoppet har spel eller inte lägga in bra, är förmodligen att problemet

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Jag är inte säker på vad du menar ... kan du posta ett foto av vad du refererar till. Hur kontrollerade du den röda ledningen? Använde du en multimeter?

Logga in eller registrera dig för att kommentera.