Supportforum

fel: kan inte initialisera 2017 ECU GSXR1000

Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

hej, jag har inga problem att läsa min ecu, men när jag försöker skriva på det, efter att ha "kontrollerat ECU" -meddelandet, har jag fått meddelandet: "fel notabelt för att initialisera ECU" är det en tabellkabelanslutning. Jag hade inga problem innan, och samma meddelande visas vilken karta jag försöker ladda upp.

«1

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Gå igenom proceduren du gör för att få detta felmeddelande, eftersom vårt system inte visar att du faktiskt kommer någonstans nära flashprocessen. Du måste vara i processen för att få det meddelandet, och sedan skulle det dyka upp i vårt system.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    thx mycket, det verkar fungera bra nu.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    ledsen, det fungerade ungefär, jag hade en internetanslutningsförlust (min telefon) och när jag försöker igen säger det fortfarande "inte kan initialisera ECU"

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    har jag ett ECU-låst meddelande?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    OK, vi ser din licens i ett "försökt" tillstånd, så vi har återställt den. Din telefon tillhandahåller inte tillräckligt bra anslutning till blixt, eftersom signalen tappades under blixt, licensen kraschade och sattes i ett "försökt" tillstånd.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    jag väljer en kartskrivning på ECU, kontrollerar ECU ansluta sele eller nyckel på econnect koppla bort harnes .... etc anslut sele eller tangent ECU kontrollera ECU ECU-fel ECU-fel

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Se meddelandet ovan, det redigerades direkt efter att jag skickade det.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Jag måste gå på racerbana nu (så jag fick gå till lådan), jag fick ny ACU jag aldrig använt .... thcx för det snabba svaret, jag kommer tillbaka till dig så fort jag är redo. Fabian

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Jag försöker igen, fortfarande fel ECU låst ... kan du låsa upp det snälla?

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Min ECU är låst och har en inställning..Jag måste verkligen justera det, vi är mitt i 24 timmar Bowl of Gold ..... om du kan hjälpa mig? Fabian

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Licensen är i en oskuldlig stat, den är inte låst.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    ledsen, varför står det att ECU är låst? Jag kan läsa det, men jag kan inte göra det. Jag fick meddelandet efter att ha kontrollerat ECU: "Status: Fel: ECU låst" Jag förstår inte ... det har fungerat bra ounce .... är det rätt licens? måste jag prova en annan ecu (jag har 2 i lager just nu ...)?

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Hej, jag läste just ditt inlägg om blinkande gammal karta på ECU från min sista skål med guld, men är inte säker på källfilen. när jag byter namn på det .... lyckligtvis fick jag två nya ECU. kan du hjälpa till med detta tack?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad September 2019

    Lägg upp en skärmdump av felmeddelandet. Vid vilken tidpunkt under ditt flashprocessförsök visas detta felmeddelande? Det finns inga andra felmeddelanden?

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    det händer direkt efter ECU-kontrollen när jag försöker skriva på den min karta (på jag använder sedan 2017):

    s0LhygwMN68Vg96b7PoaKZ27777777777

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    hej, jag försöker fortfarande skriva på min ecu, men fortfarande samma problem, jag fick meddelandet ECU LOCKED vad kan jag göra? kan jag prova med en annan ECU? (jag har två helt nya i lager) !! vänligen klicka på detta snabbt innan guldbollsrittet !!!

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Använder du bänkblixtsats eller cykelsidosats?

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    jag använder ett bänkpaket.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    OK, tack, jag kommer att kolla in det här och komma tillbaka till dig så snart som möjligt.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Kan du försöka med en annan ECU för att se om det finns ett problem? Om du kan blixta den andra ECU utan problem kan du skicka oss ECU som tydligen är låst så att vi kan gå in där och korrigera den.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Jag har inte den andra datorlicensen med mig, jag har två andra här men utan licens, är det möjligt att överföra licensen? de är 17k02 (nya modeller)

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad September 2019

    Du har två jungfrulicenser som redan är klara att använda på ditt konto.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    i själva verket fick jag två andra licensnummer som jag aldrig använde .... vad är dessa licenser? 5A8B9241 & E179F5DF

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ja, de två.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    ok, kan jag använda en av dem på min nya ECU?

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User
    redigerad September 2019

    Jag skrev på min nya ECU med ny licens utan problem

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ja, du kan använda en av dem.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Jag är inte säker på vad du exakt hänvisar till? Vilken fil är detta exakt snälla?

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    sedan försöker jag igen den andra ECU-defekten, jag har samma låsta meddelande.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Jag använder en av mina filer, flasha den nya ECU med ny licens och det fungerar bra.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.