Supportforum

Ekun känner inte igen mig

hernan.cardemil@me.comhernan.cardemil@me.com Inlägg: 24Verified User

Jag har försökt mycket för att kunna ändra min ecu igen och det lämnar mig inte, ecu är registrerad och länge har jag inte gjort någonting


kommentarer

  • hernan.cardemil@me.comhernan.cardemil@me.com Inlägg: 24Verified User

    Jag har följt vart och ett av de angivna stegen både för att ansluta ecu och de nödvändiga stegen efter byte av plattform och läser inte det och låter mig inte spotta det

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad August 2019

    Byt språk till engelska och se om det hjälper. Har du också den senaste versionen av Tuning Suite? (2.5.5.2) Vad är det exakta felmeddelandet?

  • hernan.cardemil@me.comhernan.cardemil@me.com Inlägg: 24Verified User

    är denna licens


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Har du försökt att klicka på OK i felmeddelandet? Om du har blinkat det på ditt konto bör det vara läsbart.

  • ryangibson891@gmail.comryangibson891@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Jag har en ny licens. Efter att ha anslutit ECU till datorn och försökt läsa ECU visas ett meddelande. Vad kan vara orsaken? Att installera om programvaran hjälpte inte


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Om du har en ny licens kan du inte läsa ECU förrän du blinkar den första gången.

  • ryangibson891@gmail.comryangibson891@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    kommer ECU att skadas om kommunikation med servern försvinner under start?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad August 2019

    Nej, men licensen kan gå in i en "försökt" -status som sätter på den tills vi kan återställa den för dig, och en återställning gör att alla filer på den licensen som du inte har sparat går förlorade.

  • hernan.cardemil@me.comhernan.cardemil@me.com Inlägg: 24Verified User

    Jag har gjort allt, han bad mig till och med att använda en ny licens och det har inte varit möjligt

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad August 2019

    Har du laddat ner den senaste versionen av Tuning Suite? Det finns inget fel med din licens. Har du försökt blixt det?

  • hernan.cardemil@me.comhernan.cardemil@me.com Inlägg: 24Verified User

    Om version 2.5.6.10

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Försöker du läsa ECU med bänksele eller cykelsidosele? Felaktigt ogiltigt RX-meddelande är vanligtvis ett hårdvaruproblem. Om du läser det med en bänken sele börjar du med allt anslutet. När du blir ombedd att koppla bort eller stänga av, koppla bara bort strömförsörjningsledningen från bänken. När det uppmanas att ansluta eller slå på, koppla sedan in nätsladden i bänken. Om du blinkar på cykelsidan börjar du med allt anslutet men knappen är avstängd. När du uppmanas att koppla bort eller stänga av klickar du på ok. När du uppmanas att ansluta eller slå på knappen slå på knappen trycker du på ok. Du kan också köra ett hårdvarutest genom att gå till hjälpfliken och sedan välja testgränssnitt. Du vill markera rutan som säger testingångar och var bara uppmärksam på antalet inom parentes. Med tangenten på eller strömmen in i bänken sele med ECU ansluten ska du se ett nummer på 6, 16, 26 eller 36. Med ECU-enheten fortfarande ansluten men stäng av eller nyckeln bör du se 0, 10, 20 eller 30. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.