Supportforum

MT-07 tuneabillity

randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User
redigerad August 2019 i FZ / MT 07

Hej! Jag använder FTECU under en tid nu och har några frågor :-). Kan du snälla berätta skillnaderna mellan den obegränsade kartan och aktiekartan för MT-07 2016 med ECU: 1XB-8591A-40? I vilken uppsättning (avgaser / luftfilter) ska den obegränsade kartan användas? Kan det användas med lageravgas och luftfilter? , jag läste att de obegränsade MT-07-kartorna inte fungerar, är det sant? (Fel tändning och grejer.) Bör jag använda lager eller obegränsade kartor och använda PCV-kartor på det? Är det möjligt att få startkontroll på ECU? Vilka är de bästa killtiderna för QS? (Är det säkert att QuickShift från 1-N-2? Jag märkte att för 2018 ECU: er finns det en diagnoskodshanterare, kan vi också få detta med: 1XB-8591A-40? Varför är det inte möjligt att "leva läs "ECU till exempel när du använder en testbänk? Kan vi få den här funktionen? Varför importerar inte PC-bränslet inte också antändningstabellerna? Är det möjligt att få en sådan funktion? När jag justerar mina fläkttempor till exempel till 91 -95, den startar bara på 101, är detta normalt? Något sätt att lösa detta? Jag märkte att aktivetune-sensorn är 18mm medan den vanliga syresensorn är 12mm, finns en adapter tillgänglig? (Eftersom min avgassystem bara stöder 12mm. ) Rekommenderar du också aktivering för daglig pendling ...? Eller är det bara för den lilla extra prestanda (behövs på kretsen). Jag har läst att sensorerna kan dö av för mycket bränsle, finns det någon garanti eller råd? Min cykelinställning är som följer: DNA Stage 1 + 2 Mivv GP Svart med katalysator + DB-mördare (Snart framme: FTecu Quickshifter: D (valfri tillgängliga instruktioner för typ 7-sele btw? Kan inte hitta några.) Jag vet att det här är många frågor, men svar skulle vara mycket användbara: D, många tack i förväg, och jag älskar produkterna! Vänliga hälsningar, David

kommentarer

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    En annan liten fråga: minskar Quickshifter tändning, bränsle eller båda? Är det möjligt att välja?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du "har ett par frågor" ?? 😂 "Can you please tell me the differences between the unrestricted map and the stock map for the MT-07 2016 with ECU: 1XB-8591A-40?" Du kan hitta svaret på det genom att högerklicka på en fil och sedan högerklicka på en fil för "Jämför 2-filen". "In what set-up (exhaust/airfilter) should the unrestricted map be used? Can it be used with stock exhaust and air filter?" Vi rekommenderar att du använder lagerfilen med lageravgas och luftfilter. "i read that the unrestricted MT-07 maps are malfunctioning, is this true? (Wrong ignition and stuff.)" Inte säker på var det kommer ifrån. Vi har inte hört talas om några andra problem än problem som orsakas av att människor försöker blixta fel filer till sin ECU (som inte matchar artikelnummer). "Should I use the stock or unrestricted maps and apply pcv maps to that?" Om din cykel är mestadels lager, använd den filen. "Is it possible to get launch control on the ECU?" Tyvärr nej, inte med MT-07. "What are the best kill times for the QS? (Is it safe to QuickShift from 1-N-2?" Det är en personlig preferens baserad på din ridning. Vi använder de medföljande inställningarna och justerar sedan vid behov. Det är säkert för QS från 1: a till 2: e växeln, men förmodligen bäst att se till att varvtalet är relativt högt för att undvika onödig chock på kugghjulen och drivaxeln. "I noticed that for 2018 ECU's, there is an Diagnostic code manager available, can we get this too with 1XB-8591A-40?" Diagnostikskodshanteraren är endast möjlig genom OBDII-efterlevnad, vilket 2018-MT-07 är. De tidigare modellerna är tyvärr inte så att funktionen inte kan läggas till. "Why isn't it possible to "live read" the ECU for example when using an test bench? Can we get this feature?" Om du pratar om livedata medan du är på dynon beror det helt på programvaran som tillhandahålls i varje ECU av tillverkaren. Vissa cyklar (som Yamahas MT-10 och R1, till exempel) har den programvaran inbäddad, varför den är tillgänglig på dessa cyklar. "Why does the PC fuel import not also import the ignition tables? Is it possible to get such a feature?" Vi stöder inte PCV-tändningstabeller eftersom piggyback-bränslenheter har överträffats av ECU-blinkande förmågor och funktioner. Vi erbjuder datorns bränslekartimportfunktion som en bekvämlighet för de användare som vill hålla en baslinje; men eftersom PCV till exempel bara har åtkomst till TPS-kartorna och inte till MAP-tabellerna är det en mycket grov justering som är långt ifrån optimal. When i adjust my fan temps for example to 91-95, it only kicks on at 101, is this normal? Any way to work around this? Du kan justera fläktens temps lägre. Siffrorna beräknas utifrån OEM-data baserat på spänning, så att de ibland kan vara lite av. "I noticed that the activetune sensor is 18mm while the standard oxygen sensor is 12mm, is an adapter available? (as my exhaust only supports 12mm.) Also, do you recommend activetune for daily commuting...? Or is it just for that little bit of extra performance (needed on the circuit). I've read those sensors can die from too much fuel, is there any guarantee or advise?" Du kan inte använda en ActiveTune-inställning med en katalysator eftersom det påverkar sensorns avläsningar. Active Tune är bra för daglig pendling, även om bredbandssensorerna har en begränsad livslängd. Och ja, om du kör för rik, kan det minska livslängden kraftigt. (Soon to arrive: FTecu Quickshifter :D (any instructions available for the type 7 harness btw? Can't find any.) Så länge du har Type 9-cykelsidan (som som webbplatsen säger krävs för installation av QS på MT-07), är installationen i princip ansluta sensorns ledningar till QS-selen och koppla sedan in ECU-sidan in i cykelsidans plugg. Och du är klar. Om du inte har något emot det, skulle jag vilja vila mina fingrar. 🤣

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vanligtvis båda, men det beror på cykeln. Det finns inget alternativ att välja.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User
    • Hej Kent, tack så mycket för dina svar på mina par frågor: D, jag hoppas att fingrarna är vilade daglig gästridning / pendling? Just nu använder jag aktiekartan + PCV-kartan (som kommer närmast min installation, och jag har fått höra att vi inte ska använda PCV-kartor + obegränsad karta.) Jag märkte också att PCV-kartan till och med lutar ut lagerkartläggning vid vissa punkter. Finns det ett ändringslogg tillgängligt för QS v1.0 till QS v1.1? Eller vad är skillnaden mellan båda? Om det inte är möjligt att få liveavläsningar via FTecu, hur skulle du rekommendera att låta en tuner skapa en kartläggning för mig eller göra det själv utan en dyno eller aktivtune? Är det korrekt att ECO-läget inte är inställbart och fortfarande kör "magert" eller är det här MAP vs RPM-kartor kommer in? Och mina två sista frågor: 😋 Vad var installationen av FZ07 / MT07 på vilken den obegränsade kartan skapades? Vilket luftfilter och avgaser användes? DBkiller på eller av? katalytisk på eller av?
    • Kan jag köra den obegränsade kartan med följande cykeluppsättning och ska jag göra ytterligare ändringar (PCV-kartimport?) Till den obegränsade kartan om min cykel använder följande installation? avgaser med DB-mördare och without katalytisk AND / OR DNA-steg 1 luftfilter + steg 2 dörr Mivv GP avgassystem med DB killer och M4e6IsqiSiqiSiQd7
  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Oh och Mike berättade för mig från Veloxracing att QS på MT-07 skär tändningen, vilket skulle vara trevligt eftersom det skulle betyda att skjuta lågor 🤪

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    "I found the "issues" with the unrestricted map here as mentioned by user Catfish" Jag kan inte kommentera hans rapporterade problem eftersom det finns många okända och tveksamma val där, och jag har ingen kunskap om pingning eller andra problem med våra filer på MT-07s. "Would you recommend the unrestricted map for daily street riding/commuting?" Beror helt på situationen. "Is there an changelog available for QS v1.0 to QS v1.1? Or what is the difference between both?" Changelog kan visas på Tuning Suite. "If it is not possible to get live readings trough FTecu, how would you recommend letting an tuner create a mapping for me or do it myself without an dyno or activetune?" Du behöver något sätt att datalogera dina AFR: er, för du kan uppenbarligen inte stirra på några tabeller eller nummer medan du åker. Därför rekommenderas en dyno eller Active Tune för alla typer av optimeringsinställningar. "Is it correct that ECO mode is not tuneable and still runs "lean" or is this where the MAP vs RPM maps come in?" Att jag inte vet svaret på, jag måste komma tillbaka till dig om det. "What was the set-up of the FZ07/MT07 on which the unrestricted map was created? Which airfilter and exhaust were used? DBkiller on or off? catalytic on or off?" Jag vet inte svaret på det heller, kommer att ta reda på det och komma tillbaka till dig. "Can I run the unrestricted map with the following bike setup and should I make any additional changes (PCV map import?) to the unrestricted map if my bike uses the following setup?" Du bör bara prova det och se hur det fungerar, för om det inte gör det kan du alltid gå tillbaka till lager mycket enkelt. Varje cykel / ryttare är annorlunda, vad som fungerar för en fungerar inte onekligen på samma sätt för en annan.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Hej Kent, tack igen! "Changelog kan ses på Tuning Suite." Jag kan inte hitta det någonstans ... Var exakt? De andra svaren är tydliga och ser fram emot de återstående 2 svaren på de öppna frågorna: D Vänliga hälsningar, David

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Tyvärr kan Changelog visas i nedladdningsavsnittet på webbplatsen när du loggar in.

  • noltekid@gmail.comnoltekid@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Kan vi få svar på dessa två senaste frågor nu?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, berätta vad du har och jag ska göra mitt bästa för att svara på dem för dig. Tack, Jason A.

  • noltekid@gmail.comnoltekid@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    "Is it correct that ECO mode is not tuneable and still runs "lean" or is this where the MAP vs RPM maps come in?" Att jag inte vet svaret på, jag måste komma tillbaka till dig om det. "What was the set-up of the FZ07/MT07 on which the unrestricted map was created? Which airfilter and exhaust were used? DBkiller on or off? catalytic on or off?" Jag vet inte svaret på det heller, kommer att ta reda på det och komma tillbaka till dig.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Eco-läget är inte inställbart. Yosh Titanium full avgaser så ingen katt uppenbarligen, lagerfilter, ingen DB-mördare. Tack, Jason A.

  • noltekid@gmail.comnoltekid@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    OK lugnt. Tack för informationen

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Hur kommer det faktiskt att FTECU-låten inte stöder Launch-kontroll (2-stegs revbegränsare) medan Woolich Race Tools stöder den på ECU-aktien? Jag skulle verkligen vilja kunna ha det, även om det är ett betalt programtillägg, också kan vara en testperson :)

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är något vi troligen inte kommer att göra tillgängliga men jag kommer att nämna det som ett förslag nästa möte. Tack, Jason A.

  • noltekid@gmail.comnoltekid@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    ^^ någon feedback om detta förslag ??

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, förslaget gjordes och det är i utvecklarens händer om de vill lägga till det eller inte. Tack, Jason A.

  • DeanosDeanos Inlägg: 5Verified User

    Har gått ett tag sedan det här inlägget. Har det skett någon vidareutveckling av lanseringskontrollen för MT-07 ännu?

    2015 MT-07 with SC Projects imitation and full DNA filter system.

    https://www.instagram.com/deanos_rides

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Dekan, nej det har inte varit, med de nuvarande projekten ser det inte ut som om det kommer att besökas snart. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.