Supportforum

Två licenser konsumeras på samma ECU

MOTOIKEMOTOIKE Inlägg: 23Verified User

Jag spolade ECU med licensen [D37AB854]. När jag spolade samma ECU igen konsumerades fler licenser [0CB542CD]. Kan jag få tillbaka?

Taggade:

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ja, jag har återställt licens 0CB542CD åt dig. Tack, Jason A.

  • MOTOIKEMOTOIKE Inlägg: 23Verified User

    Problemet återkom i en annan ECU. Jag spolade ECU: n med licensen [CEF53E22]. När jag spolade samma ECU igen förbrukades fler licenser [EFCBCDA8]. Kan jag få tillbaka min licens?

  • MOTOIKEMOTOIKE Inlägg: 23Verified User

    byYXgOFM2RaHL

  • MOTOIKEMOTOIKE Inlägg: 23Verified User

    Därefter användes [07482C39] ytterligare i samma ECU. Denna ECU har [CEF53E22][EFCBCDA8][07482C39] Tre licenser har använts. Är det möjligt att återställa?

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Om du ständigt blir tillfrågad om en licens så är något fel 90% av tiden är det hårdvarufel på din sida. Kontrollera först din hårdvara för att se till att den fungerar korrekt och att kablarna sitter ordentligt och inte är trasiga. Om bänken blinkar se till att strömförsörjningen fungerar. Se till att du blinkar samma fil som matchar ditt ecu-artikelnummer, om du blinkar med en fil som inte matchar ditt artikelnummer kan den uppmana dig att köpa en licens och sedan uppmana dig att köpa igen när du flashar rätt fil som matchar.

  • MOTOIKEMOTOIKE Inlägg: 23Verified User

    tack för tipset. Den senaste flashen lyckades, [07482C39] skrevs framgångsrikt och ECU:n fungerar normalt. [CEF53E22] och [EFCBCDA8] har skrivits över och är inte längre tillgängliga. Jag skulle uppskatta om du kunde kontrollera användningsstatusen för min licens.

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Ska göra

  • MOTOIKEMOTOIKE Inlägg: 23Verified User

    Vad tycker du efter det här ärendet?

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User
    redigerad April 15

    Jag har tittat på alla licenser du listar och tidsramar för när saker hände och jag är inte säker på exakt vad som händer. När du får en annan instans, skicka ett e-postmeddelande till sales@ftecu.com med en skärmdump av meddelandet som visas på skärmen för att hjälpa mig att felsöka.

  • MOTOIKEMOTOIKE Inlägg: 23Verified User

    Tack Todd. Jag kan dock inte skicka skärmdumpen av felskärmen som du begär. Detta beror på att den gamla licensen [CEF53E22] och [EFCBCDA8] skrevs över av den nya licensen [07482C39] utan att några fel inträffade.

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Förstå, detta är till nästa gång du har ett problem, ta en bild och skicka till sales@ftecu.com

Logga in eller registrera dig för att kommentera.