Supportforum

Behöver vägledning om diagnostiska koder att inaktivera för min 2018 R1-installation

Doulos1992@gmail.comDoulos1992@gmail.com Inlägg: 5Verified User

Hej FT-ECU-forum, jag kontaktar mig med en fråga angående diagnostikkoderna jag behöver inaktivera för min specifika konfiguration, och jag hoppas att några av er kan ge lite råd. Min motorcykel är en 2018 Yamaha R1, och jag har utrustat den med följande modifieringar: - FTEcu Yamaha Active Tune AFR Self Tuning ECU Kit - The FlashTune ECU Type 8 Yamaha R1 RM R1S FZ10 MT-10 R6 Bike Side Tune Kit - Graves Motorsports Smog Block Off Plates för Yamaha Sportbikes - Graves Yamaha R1 Cat Eliminator Exhaust Valve Type-R - Ett race luftfilter Jag hade tidigare fått en karta från Graves Motorsports som har fungerat mycket bra. När jag satte upp den här kartan arbetade jag tillsammans med en installatör för att bestämma vilka diagnoskoder som skulle inaktiveras. Detta var för ungefär ett eller två år sedan. Nyligen dog min cykels batteri och fick därefter service av en återförsäljare. När jag kom tillbaka till ridningen märkte jag att kontrollampan för motorn var tänd. När jag ansluter min cykel till min dator verkar det som om O2-sensorn ger ett fel. Efter att ha jämfört med min tidigare karta har jag upptäckt att några av koderna har återställts. Nu är jag osäker på vilka koder som ska inaktiveras säkert med tanke på min nuvarande inställning. Jag skulle uppskatta alla råd eller vägledning i denna fråga. Vilka diagnostiska koder ska jag inaktivera med min nuvarande konfiguration? Tack på förhand för din hjälp.

Taggade:

kommentarer

Logga in eller registrera dig för att kommentera.