Supportforum

Ninja 400 Quickshift Kit - Du måste använda en NY fil för att aktivera QS

kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
redigerad August 2020 i EX 400

För dig som har köpt Ninja 400 QS-kit, PLEASE NOTE: You must use a new file to enable the QS. Du kan inte bara ta din befintliga fil och aktivera QS-funktionen och blixt den; får du ett felmeddelande "Ogiltig ECU-bild". Du måste kopiera eventuella ändringar i kartor / funktioner från dina tidigare filer till en helt ny fil (klicka på matchningsfilen till ditt ECU-artikelnummer från databasen för att öppna en ny fil, högerklicka sedan på "COPY" på den specifika kartnoden från din tidigare fil, högerklicka sedan på "PASTE" på den nya filens kartnod), aktivera QS-funktionen och blixten sedan den nya filen till din ECU.

kommentarer

  • fz5281169@gmail.comfz5281169@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Vilken fil har QS-funktionen? Eller var finns QS-funktionen i filen?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    QS-funktionen finns i mappen ECU-moduler i filen. Alla filer (utom 1377- och 1332REV MotoAmerica-filer) har QS-funktionen.

  • Jag installerade just FTECU tuning suite på min dator och jag tittade på den obegränsade bilden för 2020 ninja 400. Jag har inte flashat min ECU ännu eftersom jag letade efter QS, men det finns inget QS-alternativ under ECU-modulen. måste jag flasha min cykel en gång och sedan kopiera detta till en ny fil för att få QS-alternativet?? Jag vet också att ni jobbar med alternativet för varvtalsbegränsare, kommer ni att arbeta med en fixering av utväxlingsförhållande/hastighetsmätare inom en snar framtid? i så fall vad är ETA för dessa funktioner. Tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad December 2021

    Hej, vilket artikelnummer är din ECU? Rev Limit-funktionen är något som kommer att beröras i framtiden. Speedo fix vi har inga planer på att röra. Tack, Jason A.

  • Jason, mitt ECU-artikelnummer är 1332 och tack för svaret på mina andra frågor, synd att du inte planerar att fixa speedo.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad December 2021

    Hej! Om du använder 2018-filen för ditt artikelnummer kommer den att ha Quickshifter-alternativet. 2020-filen innehåller inte alternativet men denna 2018-fil fungerar inga problem. Tack, Jason A.

  • fernandobianco55@hotmail.comfernandobianco55@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

    Så för QS är det bara på/av-alternativet. Vi kan inte justera känslighet eller timing??

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det stämmer. Har du problem med det? Tack, Jason A.

  • fernandobianco55@hotmail.comfernandobianco55@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

    Ja, jag har problem med det. Jag skulle vilja lägga till några hundra sekunder för att göra växlingen smidigare. För tillfället känns det som att det går för fort och jag kan känna hur växeln skaver\slipar när jag växlar på högt varv.

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Om du mailar mig kommer jag att göra justeringar i din fil.

  • fernandobianco55@hotmail.comfernandobianco55@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

    hej Mike, hur mailar jag dig? Jag försökte klicka på ditt användarnamn men det ger mig inte det alternativet. Jag vet att det nu finns ett alternativ att justera tidpunkten för QS, men problemet jag har är att jag fick min ECU flashad med en Norton-karta och den kartan är skyddad, så jag kan inte ändra den. kan du göra det och ändra timingen på min QS? plus att jag tittar på QS-satsen på webbplatsen och de säger att röd/gul pull och blågrön push, men mina kablar är blå/gröna och svarta blå. vilken är pull vs push.

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Hej Blå/grön är push. Om du fick dem att göra det och kartan är låst måste du låta dem göra justeringarna åt dig. Mikrofon

Logga in eller registrera dig för att kommentera.