Supportforum

Ingen ECU init. på en ej flashad ECU

ebrunel@react.clebrunel@react.cl Inlägg: 2Verified User

Har någon haft problem med att försöka flasha en ny ECU?, Jag försöker flasha ECU:er från 2017 (som 4 olika enheter, P/N 2MS-H591A-01) och i alla av dem stannar programvaran bara när jag försöker initiera ECU. Den kan stanna där i timmar utan att skicka något meddelande eller begära en licens.

kommentarer

  • ivans510@hotmail.comivans510@hotmail.com Inlägg: 3Verified User

    Ja, tillbaka den 4 september 2022. Jag har nu provat 2 separata 2017 R3 olicensierade ECU för att försöka flasha. Båda har samma upphängning på initialisering av ECU som den aldrig går förbi. Försökte 1 ECU den 4 september, och den initierades inte. Jag kunde fortfarande flasha tidigare licensierad ECU och idag den 10 september fick jag en andra ECU att blinka och fortfarande ha samma hänga upp. Har någon kommit på en lösning på detta än?

  • ivans510@hotmail.comivans510@hotmail.com Inlägg: 3Verified User

    Har precis provat en tredje ECU som inte har någon licens och fortfarande får samma stopp. Del # B02-H591A-01 2MS-H591A-00

  • ivans510@hotmail.comivans510@hotmail.com Inlägg: 3Verified User

    Ok ringde FT häromdagen och Chris svarade via e-post idag för att bekräfta att en fix har publicerats. Testade precis det och kunde tilldela en licens till den olicensierade ECU:n nu. Allt fixat.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.