Supportforum

Zx6-r 2007 Qs Module

motowatio@motowatio.commotowatio@motowatio.com Inlägg: 10Verified User

Hej. Jag har problem med Qs-modulen kawa Zx6R 07, 21175-0109. Modulen är aktiverad, men fungerar inte med typ 4. Kan du verifiera vad problemet är? Tack Victor

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ge oss mer information om hur du har kommit till det här problemet. Du hade inga felmeddelanden när du blinkade filen med den aktiverade modulen till din ECU? Har du kontrollerat sensorn? https://www.youtube.com/watch?v=QgrdBm-EjCo

  • motowatio@motowatio.commotowatio@motowatio.com Inlägg: 10Verified User

    Hej. Nej, skrivprocessen slutar framgångsrikt. Alternativet qs är aktiverat. Jag har till och med försökt ge gnd direkt genom typ 4 qs, men det fungerar inte. Jag ber att det finns ett problem i filen. Tack

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Kontrollerade du sensorn med den tidigare videolänken?

  • motowatio@motowatio.commotowatio@motowatio.com Inlägg: 10Verified User

    ja, det fungerar inte.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Var köpte du satsen från? Och när?

  • motowatio@motowatio.commotowatio@motowatio.com Inlägg: 10Verified User

    Beställningsnummer: 5481

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad August 2019

    Vem (vilken butik) köpte du satsen från? Och när köpte du den?

  • motowatio@motowatio.commotowatio@motowatio.com Inlägg: 10Verified User

    Direkt från dig. 8 juni 2016 11:49

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Så du har använt det sedan den tiden, och nu fungerar det inte? Eller installerade du det nu?

  • motowatio@motowatio.commotowatio@motowatio.com Inlägg: 10Verified User

    Installerad nu Eku var utan QS eftersom den ännu inte var tillgänglig i programvaran. Kent, jag vill inte vara uppsåtlig, men har du kontrollerat om modulen fungerar? Jag säger detta eftersom kunden väntar på ett svar och jag utbyter åsikter om kommersiella ämnen i ett forum

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad August 2019

    QS-modulen har varit med Kawasaki ZX-6R-filen 2007 sedan 2010 eller så. Och ja, det är fullt funktionellt från vårt slut.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Problemet är med din sensor om testresultaten visade det.

  • motowatio@motowatio.commotowatio@motowatio.com Inlägg: 10Verified User

    Kent, motiverad av kommentarerna vi har bytt sensor men fortfarande inte fungerar. För att kassera det genom typ 4 själv, om du ger gnd till L-linjen på diagnostikanslutningen, fungerar det inte heller. Vi har också kontrollerat kontinuiteten på kabeln från diagnoskontakten till ecu, och det är ok. Första gången jag såg möjligheten till QS-modul i det mjuka var året 2017. Det jag inte kan förstå är att du bekräftar att du har kunder med den modulen som fungerar perfekt. Jag har också försökt blixt med den (genetiska) filen, men jag kan inte få den att fungera. Motorcykeln startar och fungerar, men skär inte qs. För min del kan inte göra mer. Thks

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vilken QS-sensor använder du? Kan du skicka ett foto av det snälla?

  • dimbusa13@gmail.comdimbusa13@gmail.com Inlägg: 12Verified User

    Hej, jag vill blixta en ecu från samma modell 21175-0109 med alternativet qs aktiverat, men jag ser typ QS typ 13 är 6pin diagnostisk plugg och cykeln har 4-stifts diagnostisk plugg. min klient säger att förra året har samma problem som du har skrivit tidigare. Han har refash ecu med ftecu i 01/2019 och aktiverat qs men aldrig qs fungerar (annan tuner) även med kortslutning på qs kablar. Har du testat det i den här typen av ecu 0109? Tack

Logga in eller registrera dig för att kommentera.