Helpforum

Geen geregistreerde ECU gevonden / verkeerd model vermeld in licentiecontrole

matt.ihnen@gmail.commatt.ihnen@gmail.com Berichten: 8Verified User

Dus installeerde dit ongeveer een week geleden op mijn MT07 2020 en alles werkte prima, ik flitste het twee keer met voorraadkaarten overlay met een PCV-brandstofkaart die ik heb geïmporteerd. Vandaag kocht ik een deuntje van 2WDW en ze stuurden me het bestand om te flashen en ik ging ecu schrijven. Ik kreeg "Geen geregistreerde ECU gevonden". Ik heb meerdere keren geprobeerd mijn computer opnieuw op te starten, de ftecu-software opnieuw te installeren, de continuïteit van de bedrading te controleren, enz. En niets werkte. Wanneer ik de ECU's in de software ga vermelden, wordt mijn licentienummer weergegeven, maar mijn motor wordt vermeld als een JP MT07 ... wtf uit 2015. Ik heb dit maar twee keer geflitst en beide keren heb ik het juiste 2018 US-bestand gebruikt. Wat is hier aan de hand???


Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Matt, De jaar- en regieaanduiding aan jouw kant betekenen letterlijk niets, het maakt alleen uit hoe het aan onze kant is vastgelegd. Zorg er gewoon voor dat u knippert met het juiste onderdeelnummerbestand en zoals ik al zei, maak u geen zorgen over de aanduiding aan uw kant. Hoe dan ook, probeer het nu te reflashen en te trouwen met de nieuwe licentie. Bedankt, Jason A.

  • matt.ihnen@gmail.commatt.ihnen@gmail.com Berichten: 8Verified User

    Bedankt voor de reactie, het is raar dat je het (onjuiste) jaar en de regio aan de eindgebruiker zou laten zien als het niets anders betekent dan oké. Dus ik ging naar de fiets en probeerde het opnieuw te flitsen en het vraagt me nu of ik wil trouwen met het rijbewijs waarop ik oké zei en volgde vervolgens de aanwijzingen om de sleutel uit en weer aan te zetten en er staat gewoon mislukt: nee reactie. Wat moet ik nu doen?

  • matt.ihnen@gmail.commatt.ihnen@gmail.com Berichten: 8Verified User
    bewerkt September 2020

    Ik neem aan dat er op dit punt een probleem is met de verbinding met de ECU? Aangezien het stuurprogramma dat het installeert een FTDI-stuurprogramma is, ga ik ervan uit dat dit een UART-verbinding met de ECU is, dus als ik de draden controleer, zou ik twee lijnen moeten zien die hoog stationair draaien op wat ik vermoed dat + 5V is, ervan uitgaande dat je aan het voeden bent de TTL-kant van de USB die door de computer wordt geleverd, er is duidelijk een aardverbinding en mogelijk een + 12V? Als dit allemaal correct is, kan ik dit dan allemaal verifiëren met mijn toevalstreffer met betrekking tot de batterijaarde?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, als u een betere uitleg wilt: uw jaar en regio zijn een algemene classificatie op basis van uw interne ECU-ID. Deze ID wordt in ons systeem ingesteld vanaf het eerste bestand dat we ermee tegenkomen. Toevallig wordt uw ECU-ID gedeeld met de ID van een 2015 JP-model. Nu is het JP-model van 2015 niet de enige ECU met die ID, maar het was de eerste die we deden en in ons systeem invoeren. Zo herkent u uw ECU als dat model, zelfs als het onderdeelnummer varieert. Het testproces hoeft niet zo ingewikkeld te zijn. Ga naar het tabblad Help en selecteer Testinterface en vink het vakje naast Testingangen aan. Je ziet cirkels met verschillende kleuren, maar daar geven we niet om, het enige waar we om geven is het nummer dat je tussen haakjes ziet. Ik neem aan dat je aan de motorzijde knippert, dus geef me alsjeblieft het nummer dat je ziet met alles aangesloten en de sleutel uit, dan alles aangesloten en aan. Bedankt, Jason A.

  • matt.ihnen@gmail.commatt.ihnen@gmail.com Berichten: 8Verified User

    Sleutel uit: 37, sleutel aan: 36

  • matt.ihnen@gmail.commatt.ihnen@gmail.com Berichten: 8Verified User

    Er is een slechte / intermitterende aardingsverbinding, als ik hier verder naar kijk, zie ik dat de aardingsdraad die in de kabelboom aan de zijkant van de fiets gaat, niet goed in de connectorpin was gekrompen, dus hij zat daar gewoon losjes in, daarom werkte het waarschijnlijk eerder na wat rijden zorgden de trillingen ervoor dat het los kwam. Dus op dit punt lijkt het een fabricagefout te zijn. Ik kan aan de pin trekken en hem goed krimpen als je me kunt vertellen hoe ik de pin moet verwijderen en opnieuw inbrengen, anders heb ik een nieuw harnas nodig, wat betekent dat ik deze moet uittrekken, wat ik liever niet doe moet doen omdat ik al een hoop tijd heb verspild met het proberen dit uit te zoeken. Voor wat het waard is, heb ik de fiets laten flitsen door gewoon de draad lang genoeg op zijn plaats te duwen om de flits te doen, maar de draad zal gewoon weer losraken.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Als je naar de voorkant van de connector kijkt, is er een vergrendelingslipje aan de bovenkant van de pin die je naar beneden moet duwen, waarna de pin de achterkant van de connector eruit trekt. Als je de pin er niet uit krijgt, stuur ons dan het harnas terug en ik stuur je een gloednieuw exemplaar zonder problemen. Bedankt, Jason A.

  • matt.ihnen@gmail.commatt.ihnen@gmail.com Berichten: 8Verified User

    Ik zal er vanavond naar kijken en kijken of ik het eruit kan halen en je laten weten of ik er nog een nodig heb. Bedankt voor al je hulp.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, bekijk deze video. https://www.youtube.com/watch?v=7H0PsP6b2-Q Het is duidelijk een andere connector, maar de pinverwijdering zou exact hetzelfde moeten zijn als je connector. Je kunt het kleine lipje op de pin zien waar ik het over had. Bedankt, Jason A.

  • shaunst9@gmail.comshaunst9@gmail.com Berichten: 3Verified User

    Hallo, ik had precies dit probleem en volgde de bovenstaande stappen. Ik kon de pin niet opnieuw plaatsen terwijl ik verbinding met de grond bleef houden. Hoe moet ik mijn harnas laten vervangen? Bedankt.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Wanneer u het lipje naar beneden buigt om de pin eruit te trekken, moet u het lipje weer omhoog buigen wanneer u het opnieuw inbrengt om er zeker van te zijn dat het correct vergrendelt. Als je daar niet mee wilt omgaan, stuur ons dan het harnas terug en wij zullen het voor je repareren of je een gloednieuwe geven. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.