Supportforum

snabbväxling

djm355@comcast.netdjm355@comcast.net Inlägg: 6Verified User

Jag installerade autoblipset som har de två sensorerna. Har kontrollerat alla ledningar många gånger. Auto blip fungerar på nedskiftningar men kan inte få uppskiftet att fungera. Jag har blinkat ecu med en Graves baskarta och jag kontrollerade aktivera snabbskiftingång. Behöver jag göra proceduren som används för att aktivera OEM-quickshifter? Jag har försökt göra det men kan inte få QS att visas på strecket. Jag har Woodcraft rearsets med GP-skift. Några tankar vad som kan vara fel. Alla delar har köpts via Graves och serienummer registreras och aktiveras.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Har du några lampor på instrumentbrädan när du kör som TCS, CEL, ABS, etc ...? Tack, Jason A.

  • djm355@comcast.netdjm355@comcast.net Inlägg: 6Verified User

    Ja, har alla ikoner på strecket. Jag har en ABS-plugg för borttagning men dragkraftskontrollen visas. När nyckeln slås på visas QS uppe till höger men släcks om en sekund eller två.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, gör ett kontinuitetstest på de två sensorerna du har för mig. Om du inte är säker på hur du gör det, följ den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=QgrdBm-EjCo Blinkar du också på cykelsidan eller blinkar denna ECU? Tack, Jason A.

  • djm355@comcast.netdjm355@comcast.net Inlägg: 6Verified User

    Jason, jag har blixten på cykelsidan. Jag gjorde kontinuitetstestet på sensorerna. Gjorde testet några gånger eftersom de första misslyckades och fick en läsning men tog ett extremt stort tryck för att aktivera och gjorde inte varje gång. Betyder detta att sensorerna är dåliga? Tack, Dennis

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ja du sa att autoblippen fungerade inga problem så vi vet att en sensor fungerar bra. Om det tar lika mycket tryck för att aktivera båda sensorerna, men vi vet att autoklippet fungerade ok när man cyklade vet vi att trycket inte borde vara för stort för qs-sensorn. När du cyklar tänds Check Engine-lampan? Du nämnde innan TC-lampan lyser? Är TC-lampan tänd när du kör och låter dig inte välja mellan olika lägen? Tack, Jason A.

  • djm355@comcast.netdjm355@comcast.net Inlägg: 6Verified User

    Jason, kontrollampans lampa tänds. TC-lampan tänds efter att jag skiftat och förblir ibland andra gånger den tänds och släcks. Jag kan välja olika lägen efter att motorn har startat men har inte haft tid att testa om den kommer att förändras under körning. Jag är ledsen om jag inte förklarar det korrekt, cykeln är en 18-modell som jag köpte nytt för att tävla men några saker har hållit mig borta från banan men försöker få den att gå korrekt jag följde alla anvisningar och tror att jag installerade allt korrekt . Jag uppskattar all din hjälp. Tack, Dennis

  • barr_ranch@yahoo.combarr_ranch@yahoo.com Inlägg: 1Verified User

    Hej, fanns det någon resolution om detta? Jag upplever nästan exakt samma fråga. QS fungerar intermittent, mestadels på högre växlingar. AB fungerar perfekt. Kontinuitetstest gjordes på båda sensorerna, AB-sensorn visade inte kontinuitet i någon riktning, men fungerar på något sätt. QS-sensorn visar kontinuitet i båda riktningarna. Att sätta sensorerna till den andra funktionen fungerar inte heller. tack, Keith

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Check Engine-lampan borde inte tändas alls på cykeln. Vilken exakt fil blinkade du med? Vad är ditt ECU-artikelnummer? Hur länge har du haft ABS-borttagningsmodulen på cykeln i? Tack, Jason A.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, har du inställningen för en enda sensor eller en dubbel sensor? PUSH- eller PULL-funktionerna ska bara ha kontinuitet i en riktning, inte i båda riktningarna. Är du säker på att du har kontinuitet i båda riktningarna på ena sidan av sensorn? Får du några Check Engine- eller TC-lampor också? Tack, Jason A.

  • djm355@comcast.netdjm355@comcast.net Inlägg: 6Verified User

    Jason, ordnade det. Jag blinkade den begränsade kartan som Graves skickade till mig. Jag reflekterade med den obegränsade R6-kartan. Detta möjliggjorde snabb växling och automatisk blip. Jag gick in i diagnostik och atmosfärstrycksensorn visade ett fel och luftinjektionsfel. Jag avmarkerade dem och startade om och kontrollmotorn tänds inte längre. Allt verkar vara bra tog för en kort provtur i mitt grannskap skiftade upp och ner inga problem. Min sista fråga är med den aktiva melodin justeras ecu automatiskt eller behöver jag spara ändringar och ladda ner? Tack för din hjälp, Dennis

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Dennis, jag är glad att höra att allt fungerar bra för dig nu! Den aktiva melodin kommer att korrigeras medan du åker om Live Correction-läget är inställt på att vara aktiverat (vilket det är inställt på att aktivera som standard). Om du sparar ändringar efter varje åktur kommer den din baskarta närmare och närmare varje gång men det är inte 100% nödvändigt att göra. Jag föreslår att du gör det då och då. Tack, Jason A.

  • adrian27sabau@gmail.comadrian27sabau@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Hej Jason, är det möjligt att justera QS-avbrottstimingen från programvaran? Idag testade jag min QS / autoblip-funktion, och jag har en känsla av att uppväxlingen har en bild för mycket avskuren timing. Jag har det vanliga Flashing-paketet. Tack, Adrian

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vilken cykel har du? Tack, Jason A.

  • adrian27sabau@gmail.comadrian27sabau@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Hej, jag har Yamaha R6 2018. Tack, Adrian

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, På den här cykeln kan QS bara justeras i tävlingsspecifikationen från tävlingslagspaketets elektronikpaket som vi erbjuder. Tack, Jason A.

  • adrian27sabau@gmail.comadrian27sabau@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Hej, finns det någon möjlighet att betala skillnaden för tävlingslagspaketets elektronikpaket? (Jag köpte de här paketen: FTDL8_AT, FTEJ_AB_R6_EU, YAM_ABS_DEL_2, BNHA18) Tack, Adrian

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag är säker på att det finns något vi kan ta reda på för dig men du vill köra en YEC-sele på din cykel med den här tävlingslagfilen. Också autoblip-selen måste bytas ut. Och du kunde inte ha en startspärr längre på cykeln. Tack, Jason A.

  • adrian27sabau@gmail.comadrian27sabau@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Hej, just nu kan jag inte ha YEC-selen. Fungerar den inte alls på lagerbältet? Eller bara fungerar inte några av funktionerna? Tack, Adrian

  • adrian27sabau@gmail.comadrian27sabau@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Hej, kan du berätta för mig om ABS-borttagning också inaktiverar dragkraftkontrollen? Tack, Adrian

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det fungerar inte korrekt med selen. ABS-borttagningen gör att din hjulvarvtal fortfarande läses korrekt efter att du har tagit bort ABS-pumpen. Detta gör att du fortfarande har funktionella ryttarlägen och TC-lägen. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.