Supportforum

Ny programvara kan inte jämföra filer

johnsonm7@yahoo.comjohnsonm7@yahoo.com Inlägg: 4Verified User

Den här nya programvaran kan inte jämföra två olika filer. När man jämför t.ex. 08 GSXR 600 CA lager vs CA Obegränsad finns inget svar. Det är dock möjligt att jämföra t.ex. karta vs karta. Popup-fönsterjämförelsen kommer upp.

kommentarer

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User

    Tyvärr men File jämförelser har alltid krävt samma typ för jämförelse t.ex. stock vs obegränsad av samma artikelnummer men du skulle inte kunna jämföra, säg en r1 till en r6 ..

  • johnsonm7@yahoo.comjohnsonm7@yahoo.com Inlägg: 4Verified User

    Korrekt. Och det var precis vad jag gjorde. Jag försökte jämföra CA 2008 GSXR lager vs CA obegränsad, som jag nämnde i min rapport. Men inget svar. Jag försökte bara igen med den senaste versionen och fortfarande samma sak. Det brukade fungera med versionen före juli xxx16 uppdatering. Men det fungerar inte efter den uppdateringen och detsamma med den senaste versionen xxx18, jag försökte bara.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Inte riktigt säker på vad du menar här. Vi kan jämföra alla kartor, TPS, MAP, sec inj etc. utan några problem.

  • johnsonm7@yahoo.comjohnsonm7@yahoo.com Inlägg: 4Verified User

    Ja, jag kan göra detsamma. Läs noggrant vad jag sa i mitt ursprungliga inlägg. Båda dina svar var vad jag redan sa i mitt ursprungliga inlägg "Den här nya programvaran kan inte jämföra två olika filer. När man jämför t.ex. 08 GSXR 600 CA lager vs CA Obegränsad finns inget svar. Det kan dock jämföras med t.ex. karta vs karta. Popup-fönsterjämförelsen kommer upp. " Med andra ord, Om jag högerklickar på huvudfilnamnet t.ex. 08 GSXR 600 CA-lager, och välj "jämför 1", gör sedan samma sak på den andra filen jag har öppnat, t.ex. CA Unrestricted, klicka sedan på "jämför 2" där är inget svar. Med andra ord försöker jag jämföra all skillnad mellan CA-lagerfilen vs CA-obegränsad fil samtidigt snarare än en specifik cylinderkarta åt gången.

  • crmotocrosskid@gmail.comcrmotocrosskid@gmail.com Inlägg: 12Verified User

    Jag får samma beteende inget svar och FTEcu-mjukvaran fryser

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad July 2019

    När högerklickar för att jämföra 1 och jämföra 2, borde du få den här meddelandeboxen popup:

    Detta visar några ändringar. För närvarande har jag inga problem med att denna meddelandebox dyker upp.

  • crmotocrosskid@gmail.comcrmotocrosskid@gmail.com Inlägg: 12Verified User

    Jag tror att problemet är när du försöker jämföra två olika filer, istället för ett vänligt meddelande som säger att filerna är annorlunda, kraschar programmet, se bifogade


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ja, men om han jämför en lager 2008 GSXR600-fil med en obegränsad fil av samma år / modell, ska det visa meddelandeboxen som visar ändringarna.

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User

    Det vänliga felmeddelandet felet är i vår väntar uppdatering .. tack för rapporten

  • johnsonm7@yahoo.comjohnsonm7@yahoo.com Inlägg: 4Verified User
    redigerad July 2019

    @kent@ftecu.com Den skärmdump som du postade var svaret jag fick när det fungerade för mig före juliuppdateringen. Tyvärr informerar du dig fortfarande inget svar. Jag installerade om programmet och kontrollerade. Har fortfarande inget svar. Jag installerade även drivrutinerna igen och startade om programmet. Fortfarande inget svar. Och som crmotocrosskid upplever, får jag också en "Ej svarande" i samband med ett långsamt svar, en gång i taget, innan filen laddas eller stängs. Detta hände mig från början. Jag antog bara att det var orsakat av någon lagring i systemet eller överföringen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag ser problemet du har, tack för att du rapporterade det här till oss. Låt mig arbeta med en lösning för detta. Tack, Jason A.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Lösningen på det här problemet kommer att vara live på fredag när vi lägger upp några nya uppdateringar. Tack för ditt tålamod. Tack, Jason A.

  • mrpmrp Inlägg: 8Verified User
    redigerad March 2021

    Jämför fungerar inte mellan två filer! i detta fall quickshift-karta

Logga in eller registrera dig för att kommentera.