Supportforum

Gasreglage INJ Decel Cut-fråga

tonyc1334@gmail.comtonyc1334@gmail.com Inlägg: 4Verified User

Personligen gillar jag att motorn bryts så jag kommer förmodligen att lämna den FALSE. Men för sparkar ville jag prova det och jag ställde det till SANT. Kanske är mina förväntningar överflödiga men jag kunde inte märka någon skillnad. Bör denna effekt vara dramatisk? Jag blinkade flera gånger, gick fram och tillbaka, och det känns samma. Om något, jag får mer backfiring och poppar med funktionen inställd på SANT. Jag kör obegränsad karta med Akra / DNA PCV-tabellen applicerad. Jag har DNA-steg 2 och M4-avgaser. Kraftigt är skillnaden också mycket subtil. Kanske kompenserar jag för placeboeffekten, eller så var mina förväntningar för höga, men hela mina upplevelser har inte förändrat cykeln så mycket, enligt min mening. Känns fortfarande i stort sett samma sak med lagerblixten, och dyker fortfarande på decel. Så jag kan inte låta bli att undra om jag gör något fel? Alla råd uppskattas. Tack. -Tony

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Injektor Decel Cut har ingen effekt på motorbromsningen. Det påverkar bara respons utanför gasen. Din PCV-karta är troligen inte rätt inställd för din applikation.

  • tonyc1334@gmail.comtonyc1334@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Kan du utöka det lite? Som jag förstod det, är avbrottet tänkt att lindra lerken som kommer på och av 0%-gasen och också minska motorbrott. Det finns ingen PCV-karta för M4 w / DNA. Jag har läst att Akra w / DNA är en tillräckligt nära match. Har någon rekommendationer att prova med M4? Tack.

  • dhungubc@gmail.comdhungubc@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Tony, jag kände inte heller någon skillnad mellan att aktivera och inaktivera injektionsavbrott på min XSR700 den senaste helgen. Mitt nästa steg är att börja spela med TPS vs RPM-bordet.

  • tonyc1334@gmail.comtonyc1334@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Så uppdatera om detta. Jag slutade kontakta 2 Wheel DynoWorks och jag köpte en melodi från dem som var specifik för min installation (M4 ingen baffel w / DNA-intag). Det gjorde en stor skillnad. NATT OCH DAG. Ingen annan kombination av lager / obegränsad med / utan PCV-tabellimport kom ens nära jämnheten och prestandan för en skräddarsydd melodi för den uppsättning jag har. Jag har noll poppar / backfiring vid decel, injektorns skärning har en märkbar effekt nu, och gasreglaget är mycket jämnare. Bara min åsikt här, men satsen är ett skott i mörkret utan en skräddarsydd melodifil för din installation, och PCV-importen gör mer skada än nytta.

  • dhungubc@gmail.comdhungubc@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Tony, skickade 2WDW till dig en fil eller var du tvungen att skicka dem din ECU?

  • tonyc1334@gmail.comtonyc1334@gmail.com Inlägg: 4Verified User
Logga in eller registrera dig för att kommentera.