Supportforum

Obehörigt åtkomstfel

jfouch@live.comjfouch@live.com Inlägg: 9Verified User

har försökt i fyra dagar. Jag kommer till denna punkt och får detta meddelande! Yamaha 2017 R1. Jag får den här koden varje gång, jag har laddat ner 10 gånger, kontrollerat allt på internet och datorsidan. Jag vet inte hur många gånger! Jag är hårt kopplad in, cykelsidan. Med en total förlust och ganska frustrerad vid denna punkt. All hjälp skulle vara bra.

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad är ditt ECU-artikelnummer och vad är filnumret du försöker blixt?

  • jfouch@live.comjfouch@live.com Inlägg: 9Verified User

    Min licens # 7B8F8B41 Jag har försökt göra två filer, båda ger samma resultat. licensnummer är 7B8F8B41-fil - BX4-8591A-10US (obegränsad) -fil - BX4-8591A-10US (lager)

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad är ditt ECU-artikelnummer? Du måste kontrollera klistermärket ovanpå ECU.

  • jfouch@live.comjfouch@live.com Inlägg: 9Verified User
  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, I det första meddelandet kan jag inte se det felmeddelande du får. Är det "Meddelande om obehörig åtkomstfel"? Jag ser att du blinkar på cykelsidan. Kör ett test för mig: https://forum.ftecu.com/discussion/319/attention-hardware-test-for-6-pin-bike-side-harness-that-will-often-solve-your-issues#latest Tack, Jason A.

  • jfouch@live.comjfouch@live.com Inlägg: 9Verified User

    Okej, jag har slutfört det här testet, jag har faktiskt utfört det här testet av ledningarna när jag var klar med ledningarna i cykelsidans sele, men jag gjorde det bara igen och allt går. Jag har varit elektriker och flygflygtekniker på flygplan i över 20 år, men vi gör alla misstag, så jag har tredubbelt kontrollerat mitt arbete och allt är fyrkantigt.

  • jfouch@live.comjfouch@live.com Inlägg: 9Verified User

    ja meddelandet är "obehörigt åtkomstfel. Försök igen eller annars kontakta support." allt verkar gå bra, tar ungefär 6 minuter när det tittar på Ram, sedan när det gäller att ladda upp får jag den gröna stapeln och sedan "obehörigt" meddelande.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Har du gjort några ändringar av filerna som du försökte blixt?

  • jfouch@live.comjfouch@live.com Inlägg: 9Verified User

    Nej. Jag har inte ändrat något, bara valt en av de två filerna, begränsad eller obegränsad. Jag vet inte, eller bryr mig att veta hur jag ändrar dessa, det lämnar jag till experterna.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej, jag får det här när jag använder min telefon som en hotspot för att prova och blixt. Det verkar bero på en skakig internetanslutning. Använder du en hotspot? Om så är fallet kan du prova det på en WiFi-anslutning.

  • jfouch@live.comjfouch@live.com Inlägg: 9Verified User

    Nej, jag är hårt uppkopplad, sprang katten 6 till den bärbara datorn på cykeln, bra internetuppkoppling, bandade all säkerhet och brandväggar igår kväll och stängde allt annat som kunde ha kört i bakgrundsbanan. Reloaded FTECU-program och drivrutiner. Det enda tvivelaktiga jag kan tänka på är den bärbara datorn jag använder, det är en ASUS och verkar långsam. Jag lånade det, alla mina saker är MACBOOK. Jag vet inte mycket om ASUS, så jag kanske tar slut idag och tar tag i en Microsoft ytpro.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej, min bärbara dator är långsam också, det tar mellan 4-6 minuter att analysera ECU-ram. Men när det väl är gjort att flashprocessen fungerar perfekt, men jag kan uppenbarligen inte garantera att din skulle göra det. Jag har dock sett videor där datorer hanterar analysen på några sekunder, så jag tror att våra bärbara datorer kanske är lite på långsam sida! Håll oss uppdaterade om du har tur

  • jfouch@live.comjfouch@live.com Inlägg: 9Verified User

    Ja det tar cirka 6-8 minuter för analys av RAM. Jag kommer att orka med det lite mer, kanske jag saknar ett steg eller gör något ur sekvens. tack vare Covid19 och stimulanskontroller kan jag inte hitta en anständig bärbar dator inom 100 mil👍🏼

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Så jag har bokstavligen bara haft exakt samma problem som du. Jag försökte sedan det på mina flickvänner arbetsbärbar dator som är helt ny i början av detta år. Analyssteget tog 45 sekunder i stället för 6 minuter och hela den blinkande processen avslutades på mindre än 3 minuter. Jag tror att vi båda behöver nya bärbara datorer!

  • jfouch@live.comjfouch@live.com Inlägg: 9Verified User

    Jag tror att du har rätt, jag anslöt OBD2-skannern bara för att se till att jag inte hade några fel som kan hålla mig tillbaka, eftersom jag inte känner att den ansluter eller min ECU. Håller om att gifta sig med det varje gång, men var verkligen samma sak. Jag kanske borde välja "nej" när det frågar mig försöka tilldela licens

  • g.antoninho@hotmail.comg.antoninho@hotmail.com Inlägg: 5Verified User

    Försök med lan-kabel

  • david.lieske1981@gmail.comdavid.lieske1981@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Jag har samma meddelandefel. Gör mig galen. Någon snälla hjälp

  • bell_boy@hotmail.combell_boy@hotmail.com Inlägg: 3Verified User

    Jag har haft den frågan flera gånger också. Se till att din sele är ordentligt ansluten om du använder cykelsidansele. Den blå tätningen förhindrar ibland att den sitter helt på USB-kabeln. Jag fick en nyare dator och har mycket färre problem med Autotune och blinkar i allmänhet. Se till att du har en solid internetanslutning om det släpper paket kommer det att slänga ett slumpmässigt fel.

  • Jag har också fått det här felet med min 2017 R1 - den kommer att gå igenom hela flashinitprocessen men hänga sedan i slutet när den laddas upp och ge felet. Försökte på flera olika WIFI-anslutningar och verifierade att kartan är rätt för ecu. Det verkar kommunicera med ecu-böterna ... tar ungefär 5 minuter att kontrollera ecu-RAM ... så det är långsamt, men det går igenom det, laddar kartor, FT-moduler osv ... hänger bara i slutet. Den bärbara datorn jag använder är en skorpig gammal core2-maskin (över 10 år) ..... skulle en modernare bärbar dator göra skillnad? Jag är en Mac-kille för de flesta av mina saker, men behåll den gamla datorn för de få saker som jag bara behöver göra för PC ... kanske är det dags att uppgradera det. Några idéer? t

    Trevor Sadler

    Sportbike Track Time

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, datorn är troligtvis ditt problem här. Om datorn är för långsam rapporterar den inte tillbaka till vår server inom den tilldelade tiden, så det kommer att ta slut och misslyckas i slutet av skrivningen varje gång. Jag har hört talas om framgång med att blinka cykeln med ett dubbelt startsystem på en Mac tidigare. Du kan prova det eller jag föreslår att du får en nyare bärbar dator. Behöver inte vara något galet dyrt. Tack, Jason A.

  • Tack Jason !!!!!! bäst, t

    Trevor Sadler

    Sportbike Track Time

Logga in eller registrera dig för att kommentera.