Helpforum

MT-07 afstemmingsvermogen

randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Berichten: 30Verified User
bewerkt August 2019 in FZ / MT 07

Hoi! Ik gebruik FTECU nu al een tijdje en heb een paar vragen :-). Kunt u mij alstublieft de verschillen vertellen tussen de onbeperkte kaart en de voorraadkaart voor de MT-07 2016 met ECU: 1XB-8591A-40? In welke opstelling (uitlaat / luchtfilter) moet de onbeperkte kaart worden gebruikt? Kan het worden gebruikt met standaard uitlaat en luchtfilter? , ik heb gelezen dat de onbeperkte MT-07-kaarten niet goed werken, is dit waar? (Verkeerde ontsteking en dergelijke.) Moet ik de stock- of onbeperkte kaarten gebruiken en daarop pcv-kaarten toepassen? Is het mogelijk om startcontrole te krijgen op de ECU? Wat zijn de beste kill-tijden voor de QS? (Is het veilig om van 1-N-2 naar QuickShift te gaan? Ik heb gemerkt dat er voor 2018 ECU's een Diagnostic Code Manager beschikbaar is, kunnen we dit ook krijgen met: 1XB-8591A-40? Waarom is het niet mogelijk om "live" te zijn? lees "de ECU bijvoorbeeld bij gebruik van een testbank? Kunnen we deze functie krijgen? Waarom importeert de brandstofinvoer van de pc niet ook de ontstekingstabellen? Is het mogelijk om een dergelijke functie te krijgen? Wanneer ik mijn ventilator-temps bijvoorbeeld instel op 91 -95, het begint pas bij 101, is dit normaal? Een manier om dit te omzeilen? Ik heb gemerkt dat de activetune-sensor 18 mm is terwijl de standaard zuurstofsensor 12 mm is, is een adapter beschikbaar? (Omdat mijn uitlaat slechts 12 mm ondersteunt. ) Ook raden jullie activetune aan voor dagelijks woon-werkverkeer ...? Of is het alleen voor dat beetje extra prestaties (nodig op het circuit). Ik heb gelezen dat die sensoren kunnen sterven door te veel brandstof, is er enige garantie of adviseren? Mijn fietsopstelling is als volgt: DNA Stage 1 + 2 Mivv GP Zwart met katalysator + DB-moordenaar (binnenkort beschikbaar: FTecu Quickshifter: D (elke instructies beschikbaar voor het type 7 harnas btw? Kan er geen vinden.) Ik weet dat dit veel vragen zijn, maar antwoorden zouden zeer nuttig zijn: D, bij voorbaat hartelijk dank en ik ben dol op de producten! Met vriendelijke groet, David

Comments

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Berichten: 30Verified User

    Nog een kleine vraag: snijdt de Quickshifter de ontsteking, brandstof of beide? Is het mogelijk om te kiezen?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    U "heeft een paar vragen" ?? 😂 "Can you please tell me the differences between the unrestricted map and the stock map for the MT-07 2016 with ECU: 1XB-8591A-40?" U kunt het antwoord daarop vinden door met de rechtermuisknop op een bestand te klikken en vervolgens met de rechtermuisknop te klikken op een bestand voor de "Vergelijk 1" -set en te klikken op het andere bestand "en te vergelijken op het andere" en op het bestand "te vergelijken". "In what set-up (exhaust/airfilter) should the unrestricted map be used? Can it be used with stock exhaust and air filter?" We raden aan om het stockbestand te gebruiken met de stockuitlaat en luchtfilter. "i read that the unrestricted MT-07 maps are malfunctioning, is this true? (Wrong ignition and stuff.)" Niet zeker waar dat vandaan komt. We hebben nog geen problemen gehoord, behalve problemen veroorzaakt door mensen die de verkeerde bestanden in hun ECU proberen te flashen (niet overeenkomende onderdeelnummers). "Should I use the stock or unrestricted maps and apply pcv maps to that?" Als uw fiets overwegend op voorraad is, gebruik dat bestand dan. "Is it possible to get launch control on the ECU?" Helaas niet, niet met de MT-07. "What are the best kill times for the QS? (Is it safe to QuickShift from 1-N-2?" Dat is een persoonlijke voorkeur op basis van uw rit. We gebruiken de opgegeven instellingen en passen deze vervolgens indien nodig aan. Het is veilig om van de 1e naar de 2e versnelling te schakelen, hoewel het waarschijnlijk het beste is om ervoor te zorgen dat het toerental relatief hoog is om onnodige schokken op de versnellingen en aandrijving te voorkomen. "I noticed that for 2018 ECU's, there is an Diagnostic code manager available, can we get this too with 1XB-8591A-40?" De diagnostische codebeheer wordt alleen mogelijk gemaakt door OBDII-conformiteit, wat de MT-07s van 2018 zijn. De eerdere modellen zijn helaas niet, dus die functie kan niet worden toegevoegd. "Why isn't it possible to "live read" the ECU for example when using an test bench? Can we get this feature?" Als u het hebt over live gegevens terwijl u op de dyno bent, hangt dat helemaal af van de software die door de fabrikant in elke ECU wordt geleverd. Sommige fietsen (zoals Yamaha's MT-10 en R1 bijvoorbeeld) hebben die software ingebed, daarom is het beschikbaar op die fietsen. "Why does the PC fuel import not also import the ignition tables? Is it possible to get such a feature?" We ondersteunen de PCV-ontstekingstabellen niet omdat piggyback-brandstofapparatuur al lang wordt overtroffen door de mogelijkheden en functies van ECU flashing. We bieden de pc-functie voor het importeren van brandstofkaarten als een gemak voor gebruikers die een basislijn willen behouden; maar omdat de PCV bijvoorbeeld alleen toegang heeft tot de TPS-kaarten en niet tot de MAP-tabellen, is het een zeer grove aanpassing die verre van optimaal is. When i adjust my fan temps for example to 91-95, it only kicks on at 101, is this normal? Any way to work around this? U kunt de ventilatorsnelheid lager instellen. De cijfers worden berekend op basis van de OEM-gegevens op basis van spanning, dus ze kunnen soms iets afwijken. "I noticed that the activetune sensor is 18mm while the standard oxygen sensor is 12mm, is an adapter available? (as my exhaust only supports 12mm.) Also, do you recommend activetune for daily commuting...? Or is it just for that little bit of extra performance (needed on the circuit). I've read those sensors can die from too much fuel, is there any guarantee or advise?" U kunt een ActiveTune-opstelling niet gebruiken met een katalysator omdat deze de sensorwaarden beïnvloedt. Active Tune is prima voor dagelijks woon-werkverkeer, hoewel de breedbandsensoren een eindige levensduur hebben. En ja, als je te rijk wordt, kan dit de levensduur aanzienlijk verkorten. (Soon to arrive: FTecu Quickshifter :D (any instructions available for the type 7 harness btw? Can't find any.) Zolang je het Type 9 fietskantharnas hebt (waarvan de site zegt dat dit vereist is voor de installatie van de QS op de MT-07), sluit de installatie in principe de sensorkabels aan op het QS-harnas en sluit je vervolgens aan de ECU-zijde in de kabelboom van de fietszijde. En je bent klaar. Als je het niet erg vindt, zou ik mijn vingers willen laten rusten. 🤣

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Meestal beide, maar dat hangt van de fiets af. Er is geen optie om te kiezen.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Berichten: 30Verified User
    • Hallo Kent, heel erg bedankt voor je antwoorden op mijn paar vragen: D, ik hoop dat je vingers uitgerust zijn 🤣 Ik heb de "problemen" met de onbeperkte kaart hier gevonden, zoals vermeld door gebruiker Catfish: amCAkBeFfentxi94edi9fedi dagelijkse straat rijden / woon-werkverkeer? Op dit moment gebruik ik de stockmap + PCV-kaart (die komt het dichtst bij mijn setup, en er is mij verteld dat we geen PCV-kaarten + onbeperkte kaart zouden moeten gebruiken.) Ik merkte ook op dat de PCV-kaart zelfs uit de stockmapping op sommige punten. Is er een changelog beschikbaar voor QS v1.0 tot QS v1.1? Of wat is het verschil tussen beide? Als het niet mogelijk is om live metingen te krijgen via FTecu, hoe zou je dan aanraden om een tuner een kaart voor mij te laten maken of het zelf te doen zonder een dyno of activetune? Is het juist dat de ECO-modus niet instelbaar is en nog steeds "lean" draait of is dit waar de MAP vs RPM-kaarten binnenkomen? En mijn laatste twee vragen: 😋 Wat was de opzet van de FZ07 / MT07 waarop de onbeperkte kaart werd gemaakt? Welk luchtfilter en uitlaat zijn gebruikt? DBkiller aan of uit? katalytisch aan of uit?
    • Kan ik de onbeperkte kaart met de volgende fietsconfiguratie uitvoeren en moet ik aanvullende wijzigingen (PCV-kaartimport?) In de onbeperkte kaart aanbrengen als mijn fiets de volgende configuratie gebruikt? uitlaat met DB moordenaar en without katalytisch AND / OR DNA stage 1 luchtfilter + stage 2 door Mivv GP uitlaat met DB moordenaar en M4e6Inqedqiqvod7
  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Berichten: 30Verified User

    Oh en Mike vertelden me van Veloxracing dat de QS op de MT-07 de ontsteking afsnijdt, wat leuk zou zijn omdat dat zou betekenen dat je vlammen zou schieten 🤪

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    "I found the "issues" with the unrestricted map here as mentioned by user Catfish" Ik kan geen commentaar geven op zijn gemelde problemen omdat er veel onbekenden en dubieuze keuzes zijn, en ik heb geen kennis van pingen of andere problemen met onze bestanden op MT-07s. "Would you recommend the unrestricted map for daily street riding/commuting?" Hangt volledig van de situatie af. "Is there an changelog available for QS v1.0 to QS v1.1? Or what is the difference between both?" Changelog kan worden bekeken op de Tuning Suite. "If it is not possible to get live readings trough FTecu, how would you recommend letting an tuner create a mapping for me or do it myself without an dyno or activetune?" Je hebt een manier nodig om je AFR's te dataloggen, omdat je tijdens het rijden natuurlijk niet naar tafels of nummers kunt staren. Daarom wordt een dyno of Active Tune aanbevolen voor elk type afstemmingsoptimalisatie. "Is it correct that ECO mode is not tuneable and still runs "lean" or is this where the MAP vs RPM maps come in?" Dat ik het antwoord niet weet, daar zal ik op terug moeten komen. "What was the set-up of the FZ07/MT07 on which the unrestricted map was created? Which airfilter and exhaust were used? DBkiller on or off? catalytic on or off?" Ik weet het antwoord ook niet, kom het te weten en neem contact met u op. "Can I run the unrestricted map with the following bike setup and should I make any additional changes (PCV map import?) to the unrestricted map if my bike uses the following setup?" Je moet het gewoon proberen en zien hoe het werkt, want als dat niet het geval is, kun je altijd heel gemakkelijk teruggaan naar de voorraad. Elke fiets / rijder is anders, wat voor de een werkt, werkt onmiskenbaar niet op dezelfde manier voor de ander.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Berichten: 30Verified User

    Hallo Kent, nogmaals bedankt! "Changelog kan worden bekeken op de Tuning Suite." Ik kan het nergens vinden ... Waar precies? De andere antwoorden zijn duidelijk en kijken uit naar de resterende 2 antwoorden op de open vragen: D Met vriendelijke groeten, David

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Sorry, de Changelog kan worden bekeken in het gedeelte Downloads van de website wanneer u inlogt.

  • noltekid@gmail.comnoltekid@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Kunnen we nu de antwoorden op deze laatste twee vragen krijgen?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, vertel me alsjeblieft de vragen die je hebt en ik zal mijn best doen om ze voor je te beantwoorden. Bedankt, Jason A.

  • noltekid@gmail.comnoltekid@gmail.com Berichten: 7Verified User

    "Is it correct that ECO mode is not tuneable and still runs "lean" or is this where the MAP vs RPM maps come in?" Dat ik het antwoord niet weet, daar moet ik op terugkomen. "What was the set-up of the FZ07/MT07 on which the unrestricted map was created? Which airfilter and exhaust were used? DBkiller on or off? catalytic on or off?" Ik weet het antwoord daarop ook niet, ik zal het te weten komen en contact met u opnemen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Eco-modus kan niet worden aangepast. Yosh Titanium volledige uitlaat dus duidelijk geen kat, voorraadfilter, geen DB-moordenaar. Bedankt, Jason A.

  • noltekid@gmail.comnoltekid@gmail.com Berichten: 7Verified User

    oké cool. Bedankt voor de informatie

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Berichten: 30Verified User

    Hoe komt het eigenlijk dat de FTECU-melodie Launch control (2 step rev limiter) niet ondersteunt, terwijl Woolich Race Tools het ondersteunt op de standaard ECU? Ik zou het heel graag willen hebben, zelfs als het een betaalde software-invoegtoepassing is, en ook een testpersoon kunnen zijn :)

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, dat is iets dat we hoogstwaarschijnlijk niet beschikbaar zullen stellen, maar ik zal het bij de volgende vergadering als suggestie noemen. Bedankt, Jason A.

  • noltekid@gmail.comnoltekid@gmail.com Berichten: 7Verified User

    ^^ alle feedback op deze suggestie ??

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, De suggestie is gedaan en het is in handen van de ontwikkelaars of ze het willen toevoegen of niet. Bedankt, Jason A.

  • DeanosDeanos Berichten: 5Verified User

    Het is een tijdje geleden sinds dit bericht. Zijn er nog verdere ontwikkelingen geweest op het gebied van Launch Control voor de MT-07?

    2015 MT-07 with SC Projects imitation and full DNA filter system.

    https://www.instagram.com/deanos_rides

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Dean, nee dat is er niet geweest, met de huidige projecten ziet het er niet naar uit dat het binnenkort zal worden bezocht. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.