Helpforum

probleem met verbinding FZ1 / R1

kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Berichten: 10Verified User

Hallo, ik ben een nieuwe gebruiker en ik heb een probleem met de verbinding met FZ1 en R1. De verbinding wordt getest in termen van elektriciteit. Ik ontvang informatie zoals: 9F846FFB2015 R1ZawieÅ> Ä ‡: Brak odpowiedzi06 / 27/2019 06:24:07 am 9F846FFB06-14 FZ1Fail Fout: geen reactie ... 07/04/2019 10:01:46 AM Wat zijn de redenen geen verbinding?

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Lijkt u op de bank of op de fiets?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Met het Bike-Side-programmeer harnas moet je alles verbinden en laat het aangesloten totdat je klaar bent met schrijven naar de ECU. Wanneer u daarom wordt gevraagd, moet u het contact alleen aan en uit zetten. (Zorg ervoor dat u niet loskoppelt van het Bike-Side harnas of de USB-poort) Als u een Bench Flashing-kit gebruikt terwijl u het schrijf- of leesproces doorneemt, is het erg belangrijk om de software-aanwijzingen zorgvuldig te volgen. U wordt gevraagd om de Bench Flashing Harness los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Wanneer u hierom wordt gevraagd, moet u de Bench Flashing Harness loskoppelen en opnieuw aansluiten op de ECU. Ontkoppel niet van de Data-Link USB of wandgemonteerde voeding tijdens het schrijfproces.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User
    bewerkt July 2019

    Als u hardware in de Tuning Suite-software wilt testen, klikt u op het tabblad 'Help' en vervolgens op 'Testinterface'. Selecteer het selectievakje "Testinvoer". LET OP: je kijkt alleen naar het getal tussen haakjes, de gekleurde stippen doen er niet toe. Test 1: Wanneer u alleen de USB-aansluiting en het bankstel hebt aangesloten zonder stroom en geen ECU, wilt u 37 Test 2 zien: als u de USB, de bankboom en de ECU hebt aangesloten, wilt u 0, 10, 20 zien of 30 Test 3: Wanneer u de USB, de bankboom, de ECU en de voeding hebt aangesloten, wilt u 6, 16, 26 of 36 zien. Als de nummers die u krijgt niet overeenkomen met deze testnummers, is er de meeste waarschijnlijk een harnasprobleem. De cijfers gaan als volgt: 1 is rood / gemalen, 2 is oranje, 4 is geel, 10 is groen en 20 is bruin. Als u andere getallen krijgt uit uw test, geeft de som van het tweede cijfer de slechte draden aan. Als u bijvoorbeeld Test 1 of 2 doet en 36 krijgt, geeft de 6 Oranje (2) plus Geel (4) aan.

  • pvollmer@cityweb.depvollmer@cityweb.de Berichten: 12Verified User

    Test 3: wanneer u de USB, de bankuitrusting, ECU en voeding hebt aangesloten, wilt u 6, 16, 26 of 36 weergeven. Terugkijkend op het nummer van uw test, geeft de som van het tweede cijfer de slechte draden aan . Als u bijvoorbeeld Test 3 doet en 36 krijgt, betekent de 6 Oranje (2) plus Geel (4). zoals je ziet moet het 36 laten zien en het zou goed moeten zijn. Bedoel je test 2? Ik ben een beetje in de war.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ja, sorry, test 2 of 1.

  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Berichten: 10Verified User

    Wanneer ik test 1, heb ik nummers 37,6,16,7, 26. Wat betekent het?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Test 1 is OK aan het lezen.

  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Berichten: 10Verified User

    Hmm .. en hoe zit het met testen met +5 Volt? Wanneer ik de knoppen één voor één druk en ik + 5V op deze pinnen heb, betekent dit dat alles in orde is?

  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Berichten: 10Verified User
    bewerkt July 2019


  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Berichten: 10Verified User

    Nog steeds niets ... ik draag deze licentie over naar mijn tweede interface en DIT IS HETZELFDE ... Verbind of schakel Zoek nieuwe ECU >> probeer een nieuwe licentie toe te voegen? >> JA Probeer licentie toe te voegen ......... Maak verbinding of schakel in Geen antwoord van ECU ... Verbind of schakel in en daarna heb ik bericht: VERBINDING ... maar voor oneindigheid .. Aan laatste FTECU-suite na een paar seconden heb ik een foutrapport .. nu heb ik niets .. gewoon "verbinden" Wanneer ik alle kabels van de interface naar de ECU-connector controleer, heb ik alles OK .. Ik druk elke drie "5V +" op de test en controleer de spanning in ECU connector pinnen uit .. nad ik heb +4,89 V ... OP ECU 28 pins connector! Ik sluit dan een ECU aan en nog steeds dit zelfde. Batterij in fiets heb +12,6V ... alle sensoren zijn aangesloten .. op dsh board heb ik GEEN indicatoren..Wanneer ik R1S (2016) probeer te reflekteren om te draaien in de DYNO-modus .. Ik heb dezelfde informatie >> stap voor stap Dit is geen probleem met de HARNAS of interfaces :( .. Twee van mijn kabels kloppen niet? Zelfs bij tests is alles OK ... Nummers of Voltage zijn OK .. Twee verschillende interfaces, harnes op zijn minst twee verschillende ECU en in al dit spul is het probleem? Niet in FTECU suite? .. Strange :( ..

  • chrisgardellchrisgardell Berichten: 48Staff User

    Mijnheer, in uw verslag van wat er gebeurde, zag ik u niets vermelden over de verplichte tweede krachtcyclus. Heb je geen prompt gekregen om je te instrueren om aan te zetten, uit te schakelen en opnieuw in te schakelen? Zonder de tweede voedingscyclus zou je die exacte fout ontvangen. Dit bericht heeft geen betrekking op de licentie. Het is dat uw ecu niet reageert zoals het zou moeten. Opmerking: de tweede voedingscyclus is alleen nodig wanneer u de ECU voor de eerste keer schrijft

  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Berichten: 10Verified User

    Ja, je hebt gelijk ... Ik denk dat ik ALLEEN een probleem heb met de nieuwe ECU. Maar ik heb deze instructies en ik hou van de FTE-suite zegt: / zoals altijd .. Ik probeer vandaag de oudere ECU te controleren ...

Meld je aan of registreer je om te reageren.