Supportforum

Yamaha R6 2017 med YEC-sele

marc.wagner89@gmail.commarc.wagner89@gmail.com Inlägg: 4Verified User

Hallå. Jag skulle vilja använda BN6-8591A-00 (EU) ECU i kombination med YEC racing vävstol och fick några frågor. Första frågan: Fungerar auto-blipparen och kräver samma ledningar som oem-sele? Andra frågan: Behöver jag använda "US harness config" eller EU? Tredje frågan: Är det möjligt att använda och ansluta auto-tune-funktionen med YEC-vävstol? Tack på förhand för din hjälp.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vi har aldrig testat detta förut, så det är inte helt möjligt att ge dig information om en sele som vi inte gör. Först och främst, om du kommer att försöka ha detta sele fungerar bör du prova att blinka din ECU med en amerikansk fil med US Harness Config inställd på SANT. Om det inte fungerar måste du köpa vår Race Team-fil eller få en YEC ECU för att det sele ska fungera korrekt med din cykel. Tack, Jason A.

  • marc.wagner89@gmail.commarc.wagner89@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Tack Jason. Vi fick redan YEC ECU men ville använda en blinkad oem ECU eftersom YEC inte stöder Blipper just nu. Överväger du att skapa en basdata för YEC ECU för att kunna lägga till din blipper-programmering? vänliga hälsningar.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Vi har för närvarande inga planer på att skapa en fil för att blixt YEC ECU. Tack, Jason A.

  • marc.wagner89@gmail.commarc.wagner89@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Kära Jason. Jag skrev BN6-8591A-10 (US File) på vår BN6-8591A-00 ECU och ställde US sele config till true. Tyvärr startar inte cykeln. Kan du ge fler råd om hur vi kan få det att fungera? Om ditt race team-paket fungerar i kombination med YEC-vävstol bör det vara lätt för dig att säga vilken konfiguration jag behöver justera. Tack på förhand för din hjälp.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, som jag sa tidigare kan jag inte berätta hur du får USA-filen i en EU-ECU som arbetar med en YEC-sele eftersom den inte har testats här tidigare. Jag vet faktiskt att vår Race Team-fil för R6 fungerar med YEC-sele. Jag föreslår antingen att få det eller köra YEC ECU. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.