Problem med hur licenserna fungerar när skrivningen misslyckas

Jag har ett problem. Jag använder rätt fil för motorcykelns styrenhet. Alla anslutningar är bra, alla har testats flera gånger. Men problemet är att den når 58%-skrivningen och sedan misslyckas den. Sedan, när jag går till programmet igen, ber den mig att begära en licens igen, och den gjorde detta flera gånger innan den sa att jag behövde en ny licens. Jag upptäckte att jag var tvungen att återställa min maskin flera gånger och tvingades köpa en ny licens innan jag kunde få den att skriva helt. Flera omstarter och jag tvingades köpa en ny licens. Det är INTE BRA NOG. Jag hade en datalogger ansluten hela tiden och tittade på skrivförsöket. Det fanns INGEN frånkoppling, men misslyckades alltid. Måste fixa detta så att de här grejerna inte händer. Sätt på en jävla dongle eller något, TITTA på alla fel folk har och du är TVINGAD att köpa en extra licens eftersom varje gång du försöker skriva och det misslyckas behöver du en ny licens. Ni har problem med er programvara, grabbar.
kommentarer
Det kan också vara andra saker också, som att jag bytte portar på maskinen flera gånger när jag försökte få skrivningen att hända på allt jag laddade... Jag uppdaterade drivrutiner, och det gav ett fel utan svar från styrenheten och sa försök igen, men det kan också ha varit ett användarfel eller att Windows är Windows, men det flaggades ofta av Bit Defender också, även om jag är ganska säker på att jag isolerade allt och bara stängde av avancerad hotdetektering. Så jag bortser inte heller från de möjligheterna, särskilt inte när jag läser igenom problemen folk har.