omskalning av kartvärden

Hej, jag är nybörjare på att använda FTECU. Jag har använt fristående Maxxecu-motorer mycket tidigare, så jag är inte supernybörjare på trimning. Det är också första gången jag måste förstå hur vissa saker är märkta eller definierade i en original-ECU, så jag kan ha några till synes uppenbara eller dumma frågor... försök bara ha tålamod med mig. Min huvudfråga här är: Kan jag, via FTECU, skala om mappningsspänningsvärden för att kunna öka referensen?? Och kan någon peka mig i rätt riktning för att få det gjort, om det finns ett sätt...? Lite off-topic, men jag har ett par snabba frågor om hur Suzuki har märkt saker. 1. sekundära insprutare... "insprutarens timing" = pulsbredd? "insprutarens proportion" = insprutarens balans? (Jag antar att siffrorna som visas i tabellen är en procentandel(?) till exempel om jag tittar på cellen för x varv/min och x tps är talet i cellen en procentandel av talet i motsvarande cell för den cylinderns primära insprutare? 2-tändningsfördröjningstabeller - vad hänvisar grupp 1, 2, 3 till? Kan jag också ställa in en stegretardation för lustgas eller laddtryck? Jag vet att det är en massa frågor om en massa ämnen, men alla med kunskap som är villig att hjälpa mig skulle uppskattas mycket. Tack på förhand... förresten, det är en K6 1k okänd borrning och slaglängd, allt smidd, blocket är pinnat, topplocksportar och polerat, gat(liknande)/strippkam, MTC-koppling, 1-2 automatlåda, överväxel AMR300-kompressor, 1 lustgassats som laddtryckskylare och 1 stort kit på en progressiv regulator eller så kan jag växla till full gas direkt med en scramble-knapp om jag känner behov av att spränga den för att vinna... (har gjort det förut, och om det är värt det skulle jag göra det igen) ... och ja, så länge det inte ligger snö på marken är det i princip min dagliga