Bredband O2-ledningar
Hej jag har en 2018 gsxr1000 med eftermarknadsluftfilter och raderade avgasventiler. Jag gjorde en obegränsad blixt på den och jag försöker nu göra lite justering så jag måste installera en bredbandssensor. Jag har problem mellan 4000-6000 rpm vid marschgas som är runt 5% gaspådrag ge eller ta. När jag är på de varvtalen vid marschgas får jag en dålig sprickbildning och stamningsbeskrivning är det bästa jag kunde komma på för att beskriva det. Om jag rullar på gasen stannar det och inga problem med kraften i hela varvtalsområdet. Har någon annan upplevt detta? Inga koder kommer upp men fi är på. Finns det något sätt att ansluta min bredbandssensor direkt till cykelselen och ecu och flashtune-plattformen tillåter aktiva låtar eller måste jag bara sätta på en mätare och göra en baskarta över det jag ser? Om det är möjligt har någon ett kopplingsschema? Är det också möjligt att min tps orsakar problemet i så fall, hur kalibrerar jag på årets cykel? Jag uppskattar all input som någon kan ha Mike
kommentarer
ingen? det är verkligen svårt att få ett snabbt svar från människorna som marknadsför dessa saker. Jag är ingen expert men jag är ingen nybörjare heller och jag vet att någon annan elektrisk hårdvara jag någonsin köpt kommer vanligtvis med en installationsmanual och en användarguild som bryter ner alla funktioner och förklaringar av termerna som används i alla inställningar. Jag har tittat på videorna och laddat ner allt jag kan hitta men ingenting som visar några parametrar eller värden för de använda siffrorna även om det skiljer sig från woolics-versionen eller power commander eller bazzaz eller någon annan bränslemappningsplattform som jag har använt ännu. Jag har det mesta men jag behöver fortfarande ta reda på exakt vad inställningarna i startkontrollen gör. Jag har slagit på min och när jag startar kommer den inte att döda startkontrollen
tills jag lämnar 2:a växeln vilket är bra men när jag slår 10000rpm är det en rodeotur ökningen därifrån i varvtal är för långsam eftersom den ökar min cykel är den redan hoppar på . det är bra i första men inte i andra när jag behöver det i effektområdet. hur justerar jag
Mjukvaran och supporten med Ftecu är det värsta jag någonsin sett. Om jag kunde göra allt igen skulle jag spendera lite mer och gå med Woolich Autotune. När det gäller ditt problem hade jag något liknande som hände med magert sprakande och knäppande vid runt 5% gaspådrag också men i alla växlar. Det slutade med att jag var tvungen att öka värdena i MAP vs RPM-tabellerna något. Min uppfattning är att MAP vs RPM-tabellen kraftigt påverkar gasspjällets position under ca 10% gasspjällsöppning. Efter 10% gasöppning utjämnas atmosfärstrycket inuti ditt grenrör och det är hela tabellen "TPS vs RPM" därifrån. Jag hoppas att denna information var till hjälp för dig. Lycka till. -CM
Cm tack det bekräftar vad jag har tänkt men jag var inte säker och gissade lite själv. Jag fick också reda på att när jag justerar ett bränslebord som cylinder #1 till exempel att när jag trycker på länktabeller väljer du cylinder #2 så länkar det aldrig ihop dem så bränslebord #2 justeras aldrig som det borde så jag hade 1 cylinder rik eftersom Cykeln sprakade och jag justerade bara ett bord och de andra 3 cylindrarna var väldigt magra. Jag har räknat ut 90% för kartan vs rpm-frågan men låt mig fråga dig vad är dessa måttenheter på bränsle? Och när du säger lite hur mycket justerade du och var på bränslebordet justerade du? Jag försöker att inte röra på mig för mycket och slå ut den i parken och jag kommer att förlora koll på vad jag har och vad jag har använt eller provat. Och du ljuger inte när du säger DET värsta stödet jag någonsin haft. Jag önskar att jag hade gått till woolich eller bara tagit det till Chris Moore något annat än ftecu