Fz09 2015 2DR-8591A-40(EU) LAGER som körs på 2 cylindrar
MT092015
Hej, av någon anledning gör den här kartan bara att min cykel går på 2 cylindrar istället för 3. Någon fix? Äldre kartor fungerar men de har inte möjlighet att ta bort fel...
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
Lite extra information, cykeln går bra på 00-01-10 lager och obegränsade kartor av samma förlängning men på 40 går den bara på 2 cylindrar. Cylinder 3 tändningsfel.
Ännu mer information och vad jag redan har gjort. Goal: Huvudmålet med detta är att bli av med CEL som i mitt land är ett stort no-no eftersom det finns en kontroll av cyklar innan försäljning, och jag kan inte sälja cykeln utan att bli av med CEL först. Things I've already done: Så vad jag har gjort är att jag återgår till lager 2DR-8591A-00(EU) STOCK och min ursprungliga ECU-bild. På båda dessa ECU-bilder finns dock inget diagnosalternativ, utan cykeln går på alla 3 cylindrar utan problem, men med en motorfelkod 16 (som är TPS-sensor). Finns det en möjlighet att modifiera 2DR-8591A-40(EU) STOCK och lägga till samma värden som 2DR-8591A-00/01/10(EU) STOCK på dem så att cykeln går på 3 cylindrar igen, med tillagd diagnostik? Hjälp skulle uppskattas! @kento_ftecu @jason@ftecu.com MhJLXnwQ62P1Jc5V2Sm
Hej Blinkar du med din ECU?