21-22 MT07 BAT-8591A-60 QS
utahweekendgarage@gmail.com
Jag har en kund som skulle vilja lägga till quickshifter till sin MT07. Har redan sålt honom hårdvara eftersom jag trodde att den skulle vara kompatibel.
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
Hej, Vad jag har fått höra bör den vara kompatibel och det borde finnas en metod för att aktivera den manuellt i servicemanualen. Jag antar att det skulle vara samma som R7. Väntar på utveckling för att komma tillbaka för att se om de kan skapa en QS-funktion för att tvinga på den, som jag har fått höra att MT07 21-22 MT07 borde ha det. Hälsningar
MT07 har inget fabriksalternativ eller tillbehörsquickshifter som R7. Jag verifierade genom att titta på Yamaha-tillbehör samt läsa ägar- och servicemanualerna. FTECU-quickshiftern jag fick för den här modellen ansluts till den blinkande selen på cykelsidan.
Ja, det är för MT/FZ07:or fram till 2020. För 2021-2022 har det släppts ytterligare ett kit. Den använder R7 QS-selen. Vi arbetar med att lägga till funktionen i de nya BAT-filerna. Jag fick veta att den skulle aktiveras som R7 skulle göra. Väntar på utveckling för att komma tillbaka för att få mer information. Hälsningar
Bra, det ser ut som att ECU-filen har uppdaterats för att möjliggöra QSS-ingång. Det verkar också som att hemsidan har uppdaterats. Jag behöver bara beställa QS-selen eftersom jag redan sålt honom det gamla kitet som har Type 7-selen. Jag ser inget installationsdokument än, är ett på gång?
Hej, Ja, det finns äntligen ett QS-alternativ i flash-filerna. Vi har för närvarande ingen lista för själva selen. Mejla mig eller försäljning direkt så kan vi få dig en faktura för själva selen. Det finns inga installationsinstruktioner för 21-22 MT07 QS. Den är dock nästan identisk med R7 snabbväxlingsinstallationen. Pluggen sitter på den främre vänstra sidan bredvid cylinderhuvudet. Hälsningar