Blinkande ECU och sedan använda Auto tune kit
likatyga44@yahoo.com.au
- Hej alla, jag köpte nyligen ECU-blixtsatsen och Auto tune kit-paketet till min MT07 2015. akrapovic avgasrör med baffel in och DNA HP-filter installerat. Jag har laddat ner filen från power commander (akrapovic-avgas, DNA HP-filter och airbox-fil). Ser ut som att detta är det närmaste jag har men osäker på skillnaden mellan luftfilterboxen in eller ut vid tuning? 3 x andra frågor: Vilken är den bästa mappningen re: obegränsad eller normal som används för strömkommandofilen som ingår och autoinställning?
- Måste jag flasha ECU:n först med strömkommandofilen installerad (Med auto tune av)
- Måste jag då flasha om ECU:n med auto tune alternativet? Tack för din hjälp på förhand. Heja Andrew
Taggade:
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
svenska
engelsk
arabiska
kinesisk
holländska
finsk
franska
tysk
hebreiska
hindi
italienska
japansk
korean
putsa
portugisiska
ryska
spansk
kommentarer
Hej, jag tror att PC-kartan huvudsakligen bara är en tankkarta. Antingen lager eller obegränsat skulle vara bra. Du måste justera dina inställningar åt båda hållen, så obegränsad kan vara bekvämare för dig i den aspekten. Dubbelkolla inställningarna och justera efter eget tycke. Du bör kunna blinka den och aktivera Active Tune också. Huvudsyftet med Active Tune är att i huvudsak trimma cykeln när du kör den, så att tanken på datorn skulle vara en bra start men egentligen inte nödvändigt. Bränslekartorna skulle fortfarande justeras av Active Tune-systemet. Hälsningar