Supportforum

Skrivförsök misslyckades/ inget svar

macenbowman@gmail.commacenbowman@gmail.com Inlägg: 3Verified User
  1. Mitt licensnummer måste återställas. Jag kunde inte ladda ner min låt.
  2. Jag försöker skriva min ECU och den får mig att vrida på nyckeln och sedan stänga av och på igen. Det står att mitt skrivförsök misslyckades och jag fick inget svar.
  3. PS Jag har kollat mina kablar och jordkabeln. Jag har också gått till hjälpen: och testat gränssnittet, med tangenten på den läser 36, med den avstängd läser jag bara 32 eller något med en 2 i slutet.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Din licens har återställts. Din nyckel på nummer är ok med 6 men din nyckel av är inte korrekt vilket förmodligen orsakar ditt problem här. Med nyckeln avstängd bör du se allt som slutar på noll (0,10,20,30). Jag föreslår att du går tillbaka till cykelsidans installation tills du ser rätt siffror, då borde du kunna blinka utan problem. Tack, Jason A.

  • macenbowman@gmail.commacenbowman@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    -Jag gick tillbaka över cykelselen och jag får nu rätt utdata när nyckeln är av (0,10,20,30). Men när jag vrider på nyckeln kommer den att läsa en fast 36 och när jag vrider tillbaka nyckeln förblir den på 36, är det normalt? -Jag har hela tiden problem med att programmet inte kan läsa USB men jag kan ibland ta mig igenom det efter ett par försök. -Sammantaget har jag fortfarande problem med att skriva min ECU. Med underlåtenhet att skriva ECU/ Inget svar. Jag är inte säker på vad jag ska prova härnäst, annat än kanske en annan bärbar dator.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är definitivt inte normalt, prova kanske att koppla bort cykelselen och koppla tillbaka stiften igen för att se om det förändrar något för dig. Det är möjligt att ett stift kanske inte gör ordentlig kontakt. Med allt inkopplat och gör gränssnittstestet ändras siffrorna om du fysiskt flyttar ECU:n? Du kan prova en annan bärbar dator för att se om det är ett USB-läsfel på PC-änden. Tack, Jason A.

  • wahaboy.1997@hotmail.comwahaboy.1997@hotmail.com Inlägg: 1Verified User

    jag har ett problem med min 2021 mt-07 angående problemet utan svar när jag är på nyckel av jag har dessa siffror 0-20-30 nyckel på 26-36 Jag antar att de är okej så jag såg till att mina pins och jag får från pin 6 (gul) 5v stift 22 (orange) 5v men stift 13 den (röda) ledningen 0,2 v när alla är testade med en multimeter en ledning på dem och den andra på marken kan någon hjälpa mig snälla ECU: BAT-8591A-60

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Hej Om du hoppar den röda till den orange med en bit tråd och sedan vrider på nyckeln, fylls bränslepumpen?

  • trevorke98@gmail.comtrevorke98@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Jag har ett liknande problem med min 22 mt07-nyckel av. Jag får en 0 på gränssnittstestet. Nyckel på den stannar vanligtvis vid 33 eller 23. Cykelns sidosele är korrekt ansluten så vitt jag kan säga. Jag får ingen 6:a vad jag än gör.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.