Race Team Package ECU-kanaler
reyna.wygant@gmail.com
i R1
Hej, jag har använt race team-paketet på min 2015 R1 tillsammans med ett AiM MXS-dash ett tag nu. Jag har ställt in ECU-flash-bilden så att den matar ut extra data och använder xc1-filen som medföljer tävlingspaketet. Jag har märkt att ett par kanaler inte fungerar eller har till synes felaktiga värden (Insugningsluftens temperatur är alltid 30C, DIag-varningen är alltid 0 även när det avsiktligt genereras fel, vissa av hjulhastighetsändringarna har mycket stora siffror hela tiden.) xc1-filen har uppdaterats vid något tillfälle? Var kan jag komma åt den senaste versionen? Finns det anteckningar med beskrivningar för varje kanal du kan skicka till mig?
Taggade:
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
Hej, Det borde inte vara några problem med kanalerna. Kör du en MXS 1.1 eller 1.2? Tack, Jason A.
Jason, jag körde MXS 1.1 tills jag förstörde den i år och har nu en MXS 1.2. Jag har samma problem med båda. Jag kör en anpassad ECU-bild baserad på RT COTA-baskartan. Jag ser i RT-baskartan att 2016 års Road Atlanta-baskarta aktiverade TCS-tändningssvarets PID. Utmatar alla RT-baskartor samma kanaler?
Hej, vänligen maila mig eller skicka mig via vi överför en datafil från din cykel. Skicka mig din dash-konfiguration också. Alla filer matar ut samma kanaler. Är du på ett race team pro setup eller prenumeration? Tack, Jason A.
Jason, jag har skickat ett mail till dig. Jag glömde att nämna att jag använder prenumerationslicensen RT.