Supportforum

2015 Gsxr 750 obegränsad blixt .. mager oro

mello3620@gmail.commello3620@gmail.com Inlägg: 2Verified User
redigerad June 2021 i GSXR 750

Jag dekatade nyligen min cykel och satte på vodoo-avgaser. Jag blinkade sedan min ECU med den obegränsade kartan som du hade under fetcu i programvaran. Jag är orolig för att min cykel ska gå stilla och skada min motor. Jag har läst om ActiveTune men såg det inte för min cykel. Jag var nyfiken på om ActiveTune fanns tillgängligt för gsxr 750 2015? Om inte, planeras något snart i framtiden? Som ett alternativ, finns det en bas-pcV-mappning som kan tillhandahållas för att ladda in i fetcu tills jag kan gå på dyno eller ActiveTune är tillgängligt för min cykel?

Taggade:

kommentarer

• kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

Din motor ska inte gå mager med den obegränsade filen blinkad i styrenheten. Varför tror du att din motor går mager? Active Tune är inte tillgängligt för någon av Suzukis ännu.

• sniperx4@gmail.comsniperx4@gmail.com Inlägg: 4Verified User

Gå till dynotune, ladda ner kartfilen och importera till din flash-konfiguration. Kan behöva justera bränsle lite efteråt.

• mello3620@gmail.commello3620@gmail.com Inlägg: 2Verified User
    redigerad July 2021

Tack för snabba svar tillbaka och ledsen för min fördröjning att svara tillbaka. kento_ftecu, jag tänkte att jag skulle gå mager eftersom jag har hört många människor nämna att de behöver ändra bränsle / luftförhållandet via Power Commander eller ECU (via PC-fil eller manuell justering till T med dyno också,) efter decat. Jag såg inga justeringar i förhållandet mellan bränsle och luft i standard fetcu obegränsad 750-fil men jag såg inte för djupt ut. Finns det en justering för förhållandet mellan bränsle och luft redan i filen? sniperx4, ja det är precis vad jag ville göra. Jag såg bara ingen mappfil för nedladdning av min cykel- och avgaskombination på DyonTunes-webbplatsen. Jag gick tillbaka och dubbelkontrollerade och läste ett annat forum och ser ut som de föreslår "20-029-007" (akrapovic slip on with cat delete) som en bra bas. Jag inser att det här är baskartor som produceras på en cykel i LasVegas eller någonstans. Så, specifikationerna kommer inte att vara till en T för mitt område men kommer att prova. Tack för hjälpen.

• kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

Ja, det finns AFR-justeringar i alla växlar med den obegränsade filen.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.